Sökning: "hur mode sprids"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden hur mode sprids.

  1. 1. Den hållbara klädkonsumenten : - behovsdiskurs om konsumentupplysning och hållbarhet i förhållande till kläder

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Textilvetenskap

    Författare :Ida Wertsén; [2019]
    Nyckelord :hållbart mode; kläder; informationsspridning; konsumentupplysning; användbara råd; material; vård av textilier;

    Sammanfattning : Uppsatsen berör informationsspridning om textil med tonvikt på konsumentupplysning och undersöker särskilt om den innehåller användbara råd om textila material, kvalitet och vård. Idag köper den genomsnittliga svensken 14 kilo kläder per år men det är endast fyra kilo som faktiskt behålls. LÄS MER

  2. 2. Kommunkationsmoden: En kvalitativ studie om kommunikationskonsulter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Julia Petersson; Emma Ragnarsson; [2015]
    Nyckelord :kommunikationskonsult; kommunikationsmode; idéspridning; översättning; nyinstitutionell teori; content marketing; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Kommunikationskonsulter anses ha en viktig roll i samhället. Deras verksamhet handlar till stor del om att sprida idéer och kunskap som kan lösa problem organisationer står inför, men detta har fått ett begränsat utrymme i den existerande forskningen. LÄS MER

  3. 3. Kroppen som symbol för hälsa

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Emma Edstrand; Rebecka Netskar; [2013-06-25]
    Nyckelord :fysisk aktivitet; gymnasieflickor; kroppsanspänning; kroppsideal; kroppsuppfattning;

    Sammanfattning : I vårt samhälle kan den smala kvinnliga kroppen uppfattas spegla attraktivitet, status, lycka och hälsa. Massmedia har starka influenser på denna kroppsdiskurs, då det sprids budskap om att ju mer kroppen liknar det smala kroppsidealet desto högre är dess värde. LÄS MER

  4. 4. Det lilla modevarumärkets möjligheter på internet- Ur ett brand management perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LAILA OLSSON; [2011]
    Nyckelord :mode; small brands; online branding; fashion; internet; brand management; facebook; små varumärken; bloggar; bloggers;

    Sammanfattning : Internets framkomst medför nya utmaningar för företags kommunikation ochvarumärkesbyggande på grund av den höga informationstillgängligheten. Transparensen påinternet innebär att företag inte har i samma kontroll av sin kommunikation, utankonsumenterna har större makt och således påverkar hur ett företags varumärke uppfattas avkonsumenter. LÄS MER

  5. 5. Dose Calculation Accuracy for a Flattening-Filter Free Photon Beam Implemented into Oncentra MasterPlan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sjukhusfysikerutbildningen

    Författare :Sacha af Wetterstedt; [2008]
    Nyckelord :Strålterapi; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : "Introduction For IMRT treatments, removing the flattening filter could be beneficial, as it would decrease the beam-on time required for delivering a certain dose. The aim of this work has been to assess the calculation accuracy obtained when implementing flattening filter free beam data into the treatment planning system Oncentra MasterPlan. LÄS MER