Sökning: "hur motiverar chefer de anställda"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden hur motiverar chefer de anställda.

  1. 11. Anpassning av informella incitament under en kris och dess påverkan på motivation : En fallstudie på Techtronic Industries

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emil Thiman; Casper Forsman; Louise Åsén; [2021]
    Nyckelord :Motivation; informella incitament; krishantering; försäljningsbolag; chefer och säljare.;

    Sammanfattning : Titel: Anpassning av informella incitament under en kris och dess påverkan på motivation - En fallstudie på Techtronic Industries Författare: Emil Thiman, Louise Åsén, Casper Forsman Program: Ekonomprogrammet, inriktning redovisning och ekonomistyrning Examinator: Petter Boye Handledare: Hans Lundberg Institution: Ekonomihögskolan Linnéuniversitetet i Kalmar Bakgrund och problem: En fråga som kan vara svår att besvara är vad som egentligen motiverar människor. Chefer kan använda formella och informella incitament för att forma ett beteende de önskar att se hos de anställda. LÄS MER

  2. 12. Motivationsfaktorer inom en kommunal förvaltning : En kvalitativ studie om vad som motiverar chefer till fortsatt anställning inom en kommunal förvaltning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Emelie Gustafsson; Lina Johansson; [2021]
    Nyckelord :Work motivation; leadership; public sector; individual development and employee retention; Arbetsmotivation; ledarskap; offentlig sektor; individuell utveckling; behålla anställda.;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med uppsatsen är att undersöka och problematisera vad som motiverar chefer och ledare inom en förvaltning på en kommunal nivå att fortsätta sin anställning. Studiens frågeställningar är: Vilka motivationsfaktorer är viktiga för chefer och ledare inom en offentlig förvaltning i frågan om fortsatt anställning? Vilken betydelse har individuell utveckling för chefer och ledare inom en offentlig förvaltning när det kommer till fortsatt anställning och arbetsmotivation? Hur bibehåller chefer och ledare inom en offentlig förvaltning sin arbetsmotivation? Material och metoder: Studien utgår från en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv ansats. LÄS MER

  3. 13. Hur chefer motiverar sina anställda

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Ahmed Jalal; [2020]
    Nyckelord :Motivation; Employees; Leaders; Leadership; Public Management; motivation; anställda; ledare; ledarskap; offentliga verksamheter;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen kommer jag förklara med hjälp av kvalitativa intervjuer hur chefer i den offentliga verksamheten motiverar sina anställda. Med hjälp av teorin som behandlar forskning om motivation och andra motivationsfaktorer som till exempel belöningssystem och feedback att visa i analysen vad arbetsledares bästa sätt att motivera sina anställda. LÄS MER

  4. 14. Belöningens roll

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fabian Östlund; Vanessa Garay Martinez; [2017]
    Nyckelord :Reward System; Herzberg’s Theory; Motivation; Principal-Agent Theory Satisfaction; Belöningssystem; Herzbergs teori; motivation; Principal-agent teorin och tillfredsställelse;

    Sammanfattning : The essay’s language is swedish.Our study is about motivation and dissatisfaction with employees and managers. The work ismore about what motivates people in the workplace and what makes them unhappy. Themotivation can be achieved through two types of rewards, monetary and non-monetaryrewards. LÄS MER

  5. 15. Arbetsmotivation inom servicebranschen : en fallstudie om hur personal motiveras på ett hotell

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Lindén; Toussaint Ishimwe; [2017]
    Nyckelord :Inre och yttre motivation; monetära och icke-monetära belöningar; återkoppling; bonus; vidareutveckling;

    Sammanfattning : Hos serviceföretag har det visat sig att personalstyrkan är en av de främsta konkurrensfördelarna gentemot konkurrenter. Motiverad personal är av stor betydelse för att behålla kompetensen inom företaget och därmed kunna erbjuda kunderna det de efterfrågar; så bra service som möjligt. LÄS MER