Sökning: "hur ofta köper"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden hur ofta köper.

  1. 1. Moralist eller konsument? En netnografisk narrativ studie kring hur personer med erfarenhet av att köpa sex problematiserar och rättfärdigar handlingarna på ett svenskt diskussionsforum

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Nina Artfors; Agnetha Andersson; [2023-11-03]
    Nyckelord :socialt arbete; köpa av sexuella tjänster; narrativ; stigmatisering; dominerande samhällsdiskurser; rättfärdigande;

    Sammanfattning : Sverige var det första landet som fattade beslut om att det skulle vara olagligt att köpa sex men lagligt att sälja sex. Syftet var att minimera sårbarheten för de sårbara prostituerade, samt förebygga de negativa konsekvenserna som sexhandeln bidrar till genom att kunna ge köpare straffrättsliga påföljder. LÄS MER

  2. 2. Förändrad intäktsmodell - Intäktsmodellens påverkan på ett företags affärsfunktioner och cirkularitet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Carl Sundgren; Vincent Wilsby; [2022]
    Nyckelord :Intäktsmodell; affärsmodell; cirkulär ekonomi; prenumeration; kontorsmöbler; värdeerbjudande; kundlojalitet; as-a-service; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Förändrad intäktsmodell - Intäktsmodellens påverkan på ett företags affärsfunktioner och cirkularitet. Författare: Carl Sundgren, Industriell Ekonomi 2017, LTH; Vincent Wilsby, Industriell Ekonomi 2017, LTH. Handledare: Ingela Elofsson, Institutionen för produktionsekonomi vid Lunds Tekniska Högskola. LÄS MER

  3. 3. M&A-transaktioner på fastighetsmarknaden - Varför sker de och vilka effekter ger de?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Ossian Larsson; Oskar Mosén; [2022]
    Nyckelord :Fusioner och förvärv; M A; företagsförvärv; fastighetsmarknaden; motiv; synergier; tillväxt; finansiering.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This study aims to research the motives for and value creation from M&A transactions in the Swedish Real Estate Market. All transactions in the period 2017-2021 were analyzed in detail. LÄS MER

  4. 4. Amodel for the internationalisation of e-commerce scale-ups : Represented by a conceptual prototype of a digital tool that assists firms in localising its business model to better address local customer needs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rita Nordström; [2022]
    Nyckelord :Internationalisation; E-commerce; Digital handbook; Conceptual prototype; Scale-ups; Internationalisering; E-handel; Digital lathund; konceptuell prototyp; tillväxtbolag;

    Sammanfattning : The internet has transformed the way people sell and buy goods and services. E-commerce is a fast-growing industry with low barriers to entry, making it easy to start an e-commerce business – but scaling it is a whole other matter. One common scaling method is international expansion. LÄS MER

  5. 5. Hur ser köpbeteende och klimatansvar ut inom klädkonsumtion? : En undersökning av The Action Value Gap mellan kön och olika åldersgrupper.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Pettersson; [2022]
    Nyckelord :textilkonsumtion; klimatansvar; köpbeteende; attityd;

    Sammanfattning : Textil- och modeindustrin gör stora klimatavtryck genom hög vattenförbrukning och utsläpp av koldioxid (Cai m.fl., 2021). I Sverige köper och slänger varje enskild invånare cirka 20 kilokläder varje år vilket är ett slöseri av resurser (Naturskyddsföreningen, 2022). LÄS MER