Sökning: "hur organisera"
Visar resultat 16 - 20 av 686 uppsatser innehållade orden hur organisera.
16. Navigering av miljömässig hållbarhet i industriprojekt : Projektledarens roll
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Den gröna industriella omställningen som pågår i Norrbotten har satt regionen i framkant när det gäller hållbar utveckling. Genom att dra nytta av förnybara energikällor, som vatten- och vindkraft, samt genom att främja hållbara innovationer och initiativ, har Norrbotten blivit en ledande aktör inom gröna industrier. LÄS MER
17. Tyst läsning ur ett elevperspektiv : En kvalitativ studie om elevers uppfattning av tyst läsning och dess effekt på läsförmågan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This qualitative study was conducted to investigate pupils’ perceptions of silent reading in the classroom and how silent reading contributes to their reading comprehension. This has resulted in the following questions: “how do pupils perceive silent reading in the classroom?” and ”how do pupils believe that silent reading affects their reading comprehension?”. LÄS MER
18. Methods for local energy and climate planning : A Case stuudy on the Urban Community of Dunkirk
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Energy management concerns were raised in France after the oil crisis in the 1970s. From then, the local actors developed policies to better control the energy production and consumption on the territories. Climate considerations and the need to limit greenhouse gases (GHG) emissions were then added to these energy issues in the early 2000s. LÄS MER
19. Ett, två, tre - alla ska mé : Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Riishøj, Camilla och Lindoff, Josefin (2023). Ett, två, tre - alla ska mé. Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
20. ”Hellre lite vila en stund varje dag än ingen alls!” : Förskollärares beskrivningar av vila i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra förskollärares beskrivningar av vila i förskolans verksamhet. För att undersöka detta har en kvalitativ metod använts med hjälp av semi-strukturerade intervjuer. Informanterna i denna studie bestod av förskollärare som är verksamma i förskolans verksamhet. LÄS MER