Sökning: "hur påverkar marknadsföring människor i samhället"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden hur påverkar marknadsföring människor i samhället.

  1. 1. Etnisk mångfald, en trend eller hygienfaktor? : En kvalitativ studie om etnisk mångfald i svensk reklam

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Camilla Hamdi; Sofia Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :Marketing; advertisement; diversity; ethnicity; portrayal; Marknadsföring; reklam; mångfald; etnicitet; gestaltning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har fått en allt större betydelse i dagens samhälle. Dagligen möts människor av tusentals reklambudskap vilka tävlar om att nå fram och beröra individen på bästa sätt. LÄS MER

  2. 2. Matregionen Jämtland : föreställningar om mat i utvecklingen av en region

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Maria Jönsson; [2014]
    Nyckelord :regional utveckling; mat; diskursanalys; nyliberalism;

    Sammanfattning : De flesta samhällen i världen är idag påverkade av nyliberala strömningar vilka består av en önskan om en fri marknad utan ingripande från staten. I detta ingår att människan bör frigöras från alla reglerande faktorer i samhället, vilket tar sig uttryck på flera sätt. LÄS MER

  3. 3. Travsporten i sociala medier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Annsofie Bergfelt; [2013]
    Nyckelord :Ungdomar; Travsport ; Marknadsföring;

    Sammanfattning : ”Sociala medier är ett monster.” Sociala medier är nutidens bästa sätt att marknadsföra sig på, det är gratis och lättillgängligt. Det är på sociala medier vi hittar inspirationen och det är där travsporten ska förmedla känslan av hur kul det är med trav. LÄS MER

  4. 4. Fetma och samhället : - En nationalekonomisk analys av fetmans samhälleliga effekter och förebyggande åtgärder

    Kandidat-uppsats, Nationalekonomi

    Författare :Sara Björkroth; Emilie Lundgren; [2010]
    Nyckelord :fetma; förebyggande åtgärder; samhällsekonomiska effekter; Solows tilläxtmodell; produktionsbortfall; Maslow; sockerskatt;

    Sammanfattning : Minst 400 miljoner människor lider i dagsläget av fetma, och sjukdomen har klassificerats som en epidemi. Syftet med vår uppsats är att ur ett nationalekonomiskt perspektiv analysera hur fetma påverkar samhället i Sverige och utvärdera förebyggande åtgärder med utgångspunkt i fetmans orsaker. LÄS MER

  5. 5. Känd eller okänd : En kvantitativ studie av MQ:s Urban kampanjer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Joseph Baghlani; [2010]
    Nyckelord :kändis; icke-kändis; marknadsföring; varumärke; status; mottagare;

    Sammanfattning : För företag i det moderna samhället är nyckeln till framgångsrik marknadsföring en förmåga att kunna sälja in produkter, tjänster och budskap och att kunna göra det på ett sådant vis att de sticker ut ur mängden bland andra företag som syftar till att göra samma sak. Ett sätt att uppnå detta är genom att använda sig av kända människor för att lyfta fram det som marknadsförs. LÄS MER