Sökning: "hur påverkar massmedia"
Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden hur påverkar massmedia.
1. ”ALLA SOCIONOMER ÄR MONSTER OCH VI VET INTE VAD VI SYSSLAR MED” En kvalitativ intervjustudie om hur socialsekreterare inom barn- och unga upplever att de påverkas av medias porträttering om socialtjänsten
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka dels hur socialsekreterare upplever medias porträttering av socialtjänsten och dels hur socialsekreterare upplever att socialtjänsten och yrkesutövningen påverkas av medias porträttering av socialtjänsten. Genom studien är förhoppningen att nå en ökad förståelse för hur socialsekreterare upplever att de påverkas av porträtteringen. LÄS MER
2. Massmedias framställning av sjukdomen endometrios : En kvalitativ intervjustudie från perspektivet av kvinnor som lider av endometrios
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur kvinnor som lider av endometrios tycker att sjukdomen framställs i massmedia. Vidare är syftet även att undersöka hur dessa kvinnor anseratt massmedias framställning av sjukdomen påverkar dem. Det empiriska materialet i studien har samlats in med hjälp av kvalitativa intervjuer. LÄS MER
3. Hur beskrivs religiösa respektive politiska terrorgrupper i massmedia? - En jämförelse mellan PKK-kurdistan och IS
L1-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Media har en väldigt central roll i hur befolkningen uppfattar olika händelser i omvärlden. Terrorism är baserad på rädsla och oförutsägbarhet. Detta skapar en nyfikenhet och fascination om hur dessa grupper fungerar. Denna studie innehåller en komparativ analys mellan hur media beskriver terrororganisationerna IS och PKK. LÄS MER
4. Resebeteenden under COVID-19 : En kvalitativ studie om COVID-19 påverkan på svenska konsumenters resebeteenden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : This study is about Swedish consumers' travel behavior and how they approach travel during the ongoing pandemic COVID-19. The study examines how COVID-19 has affected Swedish consumers thoughts about travel, what factors affect Swedish consumers travel behavior during a pandemic and what attitudes Swedish consumers have to travel during COVID-19. LÄS MER
5. Klimatförändringen som upplevelse - En undersökning kring museers klimat- och hållbarhetsförmedling
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Title: Climate Change as Experience - A Study on Climate- and Sustainability Communication in Museums Public perception on climate- and sustainability issues is shaped by how they are presented in media and by other communicative actors - like museums. This thesis explores how museum activities can increase public engagement and awareness on climate change and sustainability. LÄS MER