Sökning: "hur påverkar reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 199 uppsatser innehållade orden hur påverkar reklam.

  1. 1. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Róza Tóth; [2024]
    Nyckelord :art music; classical music; young; youth; marketing; commercial; multimedia; Budafok Dohnányi Orchestra; Västerås Sinfonietta; TwoSet Violin; konstmusik; klassisk musik; konsert; ungdomar; marknadsföring; reklam; intermedialitet; Västerås Sinfonietta; Budafoki Dohnányi Zenekar; TwoSet Violin;

    Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER

  2. 2. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER

  3. 3. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  4. 4. #TikTokmademebuyit : En kvalitativ studie om hur reklam på TikTok påverkar användarnas attityder, konsumentbeteende och varumärkeskännedom.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Selma Ottosson; Sara Johansson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; consumer behaviour; advertising; attitudes; brand awareness; user-generated content; word of mouth; algorithms; influencer marketing; infeed ads; Social Sciences;

    Sammanfattning : The following bachelor thesis aims to investigate how advertising on the social media application TikTok affects attitudes, consumer behaviour and brand awareness among their users aged 18-23 in Sweden. The ambition of the study is to contribute with research on how advertising is being recieved by TikTok's users, regarding attitudes and consumer behaviour, and establishing whether it is a successful marketing method to generate brand awareness. LÄS MER

  5. 5. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sofia Zangrande; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer whitelisting; dark posts; social media marketing; influencers; consumer perception; message trustworthiness; millennials; gen-z; gen-x; influencer; marknadsföring; sociala medier; konsumenternas uppfattning; meddelandets trovärdighet;

    Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER