Sökning: "hur påverkar smartphone"
Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden hur påverkar smartphone.
1. Risker och möjligheter med mobiltelefonen
L1-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : År 2007 släpptes världens första smartphone. Bara 16 år senare har näst intill varenda människa i Sverige en mobiltelefon i deras ficka. Sakta men säkert har mobiltelefonen blivit en del av vår vardag som ett av våra mest basala behov. LÄS MER
2. Digitalizing Football Referee Note-Taking
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Football is the world’s biggest sport, and every match requires a referee who is responsible for interpreting and enforcing the Laws of the Game. In Sweden, an area for improvement for referees is the user experience of the administration tool used to collect data about matches. LÄS MER
3. “Har man ingen smartphone är man med i B-laget” : En kvalitativ intervjustudie om äldres kulturella och sociala tillhörighet i det digitaliserade samhället.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : På mindre än en generations livstid har Sverige gått från ett samhälle där få hade telefon i sitt hem till en totalt uppkopplad tillvaro. I det digitaliserade Sverige är tillgången till och användarkompetensen av den digitala teknologin en förutsättning för samhällsdeltagandet, vilket ofta ses som problematiskt för den äldre generationen som är den grupp som har haft svårast att anpassa sig enligt den digitala utvecklingen. LÄS MER
4. OBD-II monitor using smartphone and cloud solutions : For ECO driving
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Signaler och systemSammanfattning : Fuel consumption of transportation vehicles account for nearly 27% of CO2 emissions from fossil fuel. The environmental impact of of transportation can be lowered with effective ECOfriendly driving. LÄS MER
5. Ehh, Lärande Eller E-Lärande : En intervjustudie om medarbetares upplevelser av e-lärande i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med ökad kunskap om e-lärande i arbetslivet. E-lärande har i föreliggande studie definierats i enlighet med Clark och Mayers (2016) som; ”instruktion levererad på en digital enhet och som är menad att främja lärandet [egen översättning]” (2016, s. 38). LÄS MER