Sökning: "hur påverkar sociala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 690 uppsatser innehållade orden hur påverkar sociala medier.
1. “De tror att jag hänger med kriminella, att jag är farlig, fast egentligen är det tvärtom ”. En kvalitativ studie om hur mediebevakningen på Göteborgs förorter påverkar identitetsskapandet hos ungdomar boende i områdena
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to examine how youth residing in the suburbs of Gothenburg perceive the media portrayal of their residential areas and how this representation influences their self-image and identity. To address the study's objectives, three research questions have been formulated to gain a deeper understanding of the subject: 1. LÄS MER
2. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
3. ”Det är som att hela världen har fått ADHD” : En tematisk analys av motiven bakom varför människor väljer att aktivt minska sin skärmtid och konsumtion av traditionella nyhetsmedier och hur det går till
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Denna studie syftar till att genom semistrukturerade intervjuer som metod förmaterialinsamling och en tematisk analys undersöka människors motiv och bakgrundtill att aktivt minska sin konsumtion av sociala medier och traditionella nyhetsmedier,antingen helt och hållet eller i tidsperioder. Samt vilka åtgärder som individen tar till föratt öka sin självkontroll och självreglering. LÄS MER
4. Förtroendeskapande online : följares syn på influencers och politisk aktivism
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Uppsatsen “Förtroendeskapande online: Följares syn på influencers och politisk aktivism” är författad av Hanna Kjellgren och Olivia Avendaño på fortsättningskursen i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I uppsatsen genomförs en publikstudie utifrån ett autenticitetsperspektiv om hur sociala medieanvändare uppfattar influencers politiska aktivism i sociala medier mot bakgrund av deras växande roll som opinionsbildare de senaste åren. LÄS MER
5. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER