Sökning: "hur påverkas elever på distansundervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden hur påverkas elever på distansundervisning.

  1. 1. Upplevelser av digital undervisning bland lärare och studenter : En kvalitativ studie om distansundervisning, digitalkompetens och work-life-balance

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Elilta Woldu; Sumaya Saeed; [2022]
    Nyckelord :Work-life balance; Covid-19; Pandemi; Distansarbete; Distansundervisning; Digitala kompetensutveckling; Motivation; Krav-Kontroll-Stödmodell.;

    Sammanfattning : Studie syftar till att förstå hur lärare samt elever upplever distansundervisning när det gällerderas digital kompetensutveckling, motivation samt balans mellan arbete och privatliv.Studien syftar även till att redogöra deras upplevelser när undervisningen sker på plats igen. LÄS MER

  2. 2. Bland ettor och nollor – ett digitalt klassrum : Distansundervisning och gymnasieelevers lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Elias Lilja; [2021]
    Nyckelord :Lärande på distans; Covid-19; Distansstudier; Fjärrstudier; Gymnasieskolan; Förändringar i lärande; Socioekonomisk bakgrund; Distansundervisning; Statsvetenskap;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att synliggöra de mekanismer som leder till att vissa elever klarar sig mer eller mindre bra i ett distansbaserat skolväsende, visa på dess konsekvenser på lärande och hur det skiljer sig åt beroende på elevens socioekonomiska bakgrund. Studien ämnar således utforska hur lärande påverkas av distansundervisning i rådande pandemi. LÄS MER

  3. 3. “Det känns som att jag inte existerar!” : En kvalitativ studie om distansundervisningens påverkan på social interaktion för nyanlända gymnasieelever

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Rweeda Abdulzahra; Stefhan Llanes García; [2021]
    Nyckelord :nyanlända gymnasieelever; distansundervisning; social interaktion; kommunikation; social inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en fördjupad förståelse av hur övergången från fysisk till fjärr- och distansundervisning i samband med Covid-19 förändrat nyanlända gymnasielevers sociala interaktionsmönster inom skolmiljön, samt hur dessa kan påverka deras upplevelser av skolgången. Studien genomfördes med hjälp av en kvalitativ ansats där det totalt gjordes sju semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Digital undervisning och motivation inom ämnet teknik på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Max Bergendorff; [2021]
    Nyckelord :Undervisning på distans; teknik; motivation; gymnasiet;

    Sammanfattning : År 2019 fick Corona-pandemin fäste i Sverige och som en åtgärd för att motverka smittspridning och sjukdom tillämpade Sverige social distansering. Skolorna har därför i perioder under år 2019, 2020 och 2021 med kort varsel behövt övergå till att undervisa på distans. LÄS MER

  5. 5. Pianolektion i klädkammaren : Distansundervisningens påverkan på likvärdighet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Julia Winbäck; [2021]
    Nyckelord :distansundervisning; fjärrundervisning; pianometodik; musikpedagogik; digitala hjälpmedel; digitala verktyg; IT och musik; webbaserad instrumentalundervisning; coronapandemins påverkan på skolvärlden; likvärdighet; likvärdighet på gymnasiet;

    Sammanfattning : Sedan i mars 2020 har en stor del av gymnasieundervisningen i Sverige bedrivits på distans för att minska smittspridningen av covid-19. Likvärdighet med individuella anpassningar ligger till grund för den svenska skolan och digitaliseringen ställer extra krav på lärare och elever. LÄS MER