Sökning: "hur påverkas företagets varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden hur påverkas företagets varumärke.
1. Risker med influencer marketing ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det kan vara riskfyllt att externt involvera en influencer med syfte att representera ett varumärke. En influencers levnadssätt, agerande eller handlingar riskerar att leda till negativa utfall för ett företag. LÄS MER
2. Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility- En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket. Datum: 2022-01-13 Författare: Nathalie Werley Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring 15 hp, Linnéuniversitetet. LÄS MER
3. Effekterna av employer branding : – En jämförelse mellan forskares och praktikers syn på hur företag påverkas av sitt employer branding-arbete
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Employer branding definierades för första gången 1996 av Ambler och Barrow (1996) i deras artikel “The employer brand”. Enligt forskarna är det ett sätt att stärka varumärket, attrahera och behålla duktiga medarbetare och skapa en mer lönsam verksamhet. LÄS MER
4. Merförsäljning vid livsmedelsinköp online : En missad möjlighet?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Merförsäljning är inte lika vanligt i den internetbaserade livsmedelsbutiken som i den fysiska butiken. Denna studie kommer därför att undersöka merförsäljning online, då onlinehandel blir allt mer vanligt och tidigare forskning har fokuserat på fysiska butiker. LÄS MER
5. Oatly - på allas läppar, i dubbel bemärkelse : En studie om konsumenters attityd mot livsmedelsföretaget Oatly
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker hur konsumenter uppfattar Oatlys marknadsföring och framförallt deras marknadsföring kring deras CSR-arbete. Studien undersöker även konsumenternas attityd gentemot företagets varumärke. Studiens teoretiska ramverk bygger på teori inom CSR, attityd och varumärke. LÄS MER