Sökning: "hur påverkas köpvanor"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden hur påverkas köpvanor.
1. Främjande av hållbar konsumtion inom den lokala klädbranschen i Eskilstuna : En kvantitativ studie om hur konsumenters attityder och köpvanor inom hållbar konsumtion påverkas av kännedom och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna"
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Studien syftar till att undersöka och förstå konsumenternas attityder till hållbar konsumtion, samt att identifiera de faktorer som påverkar deras köpintention vid hållbar klädkonsumtion. Vidare strävar studien efter att belysa hur kännedom om och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna" påverkar respondenternas lokala och hållbara konsumtionsbeteende. LÄS MER
2. Faktorer som påverkar studenters köpvanor i matbutiken -En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Att börja på universitet eller högskola kan vara en livshändelse där omfattande förändringar sker och nya vanor etableras. Rapporter har visat att unga vuxna generellt äter mindre frukt och grönsaker och mer utrymmesmat. LÄS MER
3. Placeringen av grafiska komponenter och dess påverkan på upplevt förtroende
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I takt med att e-handeln ökar så påverkas kundernas köpvanor. Detta har i sin tur lett till att företagens säljbeteende har förändrats. Att bygga upp förtroende gentemot kunder är grundläggande eftersom en ökad trovärdighet inte bara eliminerar känslan av osäkerhet utan även bidrar till en ökad köpintention. LÄS MER
4. Den utvecklande konsumentrollen : En komparativ studie av generation X och generation Z gällande individens perspektiv angående tankar om inköp av kläder
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Under de senaste 25 åren har det skett en utveckling av internet och i vilken omfattningen internet används (Handelns historia, u.å.). Detta har möjliggjort en ökad kommunikation och större möjligheter till konsumtion för individer, där fysiska butiker varit det dominerande alternativet tidigare. LÄS MER
5. Konsumentbeteende för barnmat i Kina : faktorer att överväga inför expansion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka konsumentbeteendet för barnmat i Kina som i sintur ledde till identifierade faktorer som svenska företag bör ta hänsyn till när de funderar på enexpansion till Kina. På grund av säkerhetsbrister i barnmaten i Kina så finns det en ökadefterfrågan för utländsk barnmat som lett till potential för många företag. LÄS MER