Sökning: "hur påverkas människor av reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden hur påverkas människor av reklam.

  1. 1. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  2. 2. Dialog : En studie om representationen av manskroppen genom ett normkritiskt designperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Joel Wallin; [2023]
    Nyckelord :Normkritisk design; representation; visuell kommunikation; mäns kroppsbild.;

    Sammanfattning : Det rapporteras på flera platser i världen att fler och fler män mår dåligt över sin egna kroppsbild. Män klär sig för att gömma sina kroppar, de har ångest över hur de ser ut och de jämför sig själva med andra på negativa sätt. LÄS MER

  3. 3. Diskriminering i marknadsföring : En studie om vilken påverkandiskriminering i marknadsföring har på konsumenters attityd, förtroende och lojalitetgentemot ett varumärke

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Blerina Asllani; Sharon Arzaghi; [2021]
    Nyckelord :Discrimination in marketing; attitude; trust and loyalty towards a brand; race skin colour; gender; advertising; Diskriminering i marknadsföring; attityd; förtroende och lojalitet gentemot ett varumärke; ras hudfärg; kön; reklam;

    Sammanfattning : Samtidigt som företag försöker bygga relationer till sina konsumenter sker det ibland misstag i kommunikationen som påverkar konsumenternas uppfattning om varumärket. Detta kan exempelvis ske i form av avsiktlig eller oavsiktlig diskriminering i marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Influera i tidningen eller influencer på Instagram? : En kvantitativ jämförelse av hur konsumenters attityd påverkas mot ett varumärke genom influencer marketing i sociala medier jämfört med marknadsföring i traditionella medier

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Petersson; Sofia Svensson; [2020]
    Nyckelord :Instagram; newspaper; Instagram; tidning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: I samma takt som sociala medier växer har också nya marknadsföringsstrategier tillkommit. Vi får reklam från människor som vi själva har valt att följa som gör samarbeten med företag i sociala medier, så kallat influencer marketing. LÄS MER

  5. 5. Influencer Marketing: När gränsen mellan rekommendation och reklam suddas ut : En studie om hur Influencer Marketing påverkar konsumenters köpprocess

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Julia Hellerstedt; Emina Mujkanovic; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; influencers; social media; Influencer Marketing; influencers; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund Konsumenters förtroende för traditionella marknadskommunikationer sjunker. Företag försöker därför hitta nya sätt att nå fram till konsumenter. En marknadskommunikation som vuxit fram till följd av detta är Influencer Marketing, vilken innebär att inflytelserika individer influerar människor på sociala medier. LÄS MER