Sökning: "hur påverkas vi av marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 136 uppsatser innehållade orden hur påverkas vi av marknadsföring.
1. Budgetprodukter är inte alltid så enkelt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter identifierar budgetprodukter och hur detta uttrycks genom förpackningens design. Genom att studera vilka attribut som påverkar konsumentens uppfattning och inställning till budgetprodukter kan vi få en större förståelse för hur en förpackningsdesign kan ge ökad konkurrenskraft. LÄS MER
2. Influencer marketing och parasociala relationers maktutövande på konsumenter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur influencer marketing och parasociala relationer påverkar konsumenters konsumtion av skönhetsprodukter. För att besvara syftet har vi använt oss av två forskningsfrågor som lyder: “Vilken roll har sociala medier i konsumenternas val av skönhetsprodukter?” och “Varför köper konsumenter produkter som influencers rekommenderar?”. LÄS MER
3. Allting är bara tyg vi sätter på oss
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med det ökade intresset för könsneutralt mode har allt fler företag inkluderat könsneutrala modekollektioner i sina sortiment. Trots dessa framsteg visar modemarknaden fortfarande tydliga tecken på att vara präglad av könsbinaritet och traditionella könsnormer. LÄS MER
4. Att konsumera lycka : En kvalitativ intervjustudie om känslor, konsumtion och medieteknologier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : I dagens digitala medielandskap har konsumenter större tillgänglighet till konsumtion av mode, på både gott och ont. Relationen mellan känslor och konsumtion av mode är i en ständig rörelse, där känslorna förändras genom processen. LÄS MER
5. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om hur annonser på sociala medier påverkas av färger
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Annonsering i sociala medier blir allt vanligare i takt med att digitaliseringen utvecklas,därmed blir det en viktig del för företag att tänka kring annonsernas utformning. Medhjälp av färger i annonseringen på sociala medier kan det förändra konsumentens syn påprodukten eller annonsen. LÄS MER