Sökning: "hur planera en kvalitativ semistrukturerad intervju"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden hur planera en kvalitativ semistrukturerad intervju.

  1. 1. Från förskola till förskoleklass - barn som uppvisar språklig sårbarhet. En fenomenografisk studie

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Camilla Ekberg Olofsson; Maria Johansson; [2024-02-05]
    Nyckelord :Kvalitativ metod; fenomenografi; semistrukturerad intervju; språklig sårbarhet; övergång;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare i förskola och i förskoleklass uppfattar övergången mellan verksamheterna för barn som uppvisar språklig sårbarhet. Studien har genomförts utifrån en fenomenografisk kvalitativ metod. Vidare har det i studien genomförts semistrukturerade intervjuer med sju informanter. LÄS MER

  2. 2. Matematiskt lärande för de yngsta barnen i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares beskrivningar om hur de undervisar matematik för de yngsta barnen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Nini Bjuvenius; Norlita Kransing; [2023]
    Nyckelord :Bishops matematiska aktiviteter; förskola; undervisning; matematik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare undervisar matematik för de yngsta barnen. Studiens metodval baserades på en kvalitativ undersökning genom att intervjua åtta förskollärare och använda en semistrukturerad intervju. Den teoretiska utgångspunkten är Bishops sex matematiska aktiviteter. LÄS MER

  3. 3. Vad betyder marknadsföring för evenemangsprojekt?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Ingmarsson; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Event project; Engagement; Marknadsföring; Evenemangsprojekt; Engagemang;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka vilka utmaningar som finns med marknadsföring när det gäller evenemangsprojekt, samt hur projektledare använder marknadsföring i projekten och vad som kan komma att påverka. Men även om hur deras engagemang ser ut i förhållande till projekten. LÄS MER

  4. 4. Idrottslärares multimodala arbete : En kvalitativ studie om lärares undervisning i gymnasieskolan.

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Gustaf Årman; Trevor Biamba; [2021]
    Nyckelord :Multimodalitet; Utbildning; Lärande; Didaktik; Undervisning; Idrott och hälsa; Gymnasiet;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka vilka ämnesområden som fokuseras, samt hur gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa använder olika modaliteter i sin undervisning. •        Vilka modala verktyg använder lärare i idrott och hälsa sig av för att organisera planera och genomföra aktiviteter som bidrar till elevernas lärande? •        Vilka ämnesområden fokuseras och vilka didaktiska ställningstaganden gör lärare i idrott och hälsa vid valet av en aktivitet? Metod Studien utfördes med en semistrukturerad intervju på 5 lärare från olika gymnasier i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Varför köper vi på impuls? En kvalitativ studie om konsumentens inre motiv bakom impulsköp

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Ericsson Brandt; Johanna Schönberg; Anna Sundin; [2021]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Impulsköp; Inre motiv; Motivationsfaktorer; Semistrukturerad intervju; Business and Economics;

    Sammanfattning : Nyckelord: Konsumentbeteende, Impulsköp, Inre motiv, Motivationsfaktorer, Semistrukturerad intervju Forskningsfråga: Vilka inre motiv driver konsumenten att köpa på impuls? Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka de inre motiv som ligger bakom konsumentens beslut att handla på impuls och på så vis lämna ett kunskapsbidrag till tidigare forskning. Metod: En kvalitativ metod med induktiv ansats har använts för att besvara studiens syfte och frågeställning. LÄS MER