Sökning: "hur reklam utformas"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden hur reklam utformas.

  1. 1. Kostreklamens plats i Hem- och konsumentkunskap : En kvalitativ intervjustudie runt lärarnas erfarenheter av att undervisa kring reklam kopplat till kost i Hem- och konsumentkunskap

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :CAMILLA SKYTT; Malin Lundberg; [2022]
    Nyckelord :kost; kostbudskap; reklam; media; konsumtion; hem och konsumentkunskap;

    Sammanfattning : Reklam och media finns överallt och påverkar barn och ungdomar i hög utsträckning. Gällande livsmedelsreklam utgörs huvuddelen av ohälsosamma produkter. Vad vi äter påverkar vårt mående och fel kost och dålig livsstil kan leda till bland annat diabetes, depressioner och fetma. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  3. 3. Annonsundvikande på Sociala Medier : En studie om konsumenters attityder till annonser på sociala medier och dess effekt på annonsundvikande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Jenny Björnfot; [2021]
    Nyckelord :Annonsundvikande; sociala medier; attityder;

    Sammanfattning : Sociala medier är en växande marknadsföringsplattform med en stor mängd reklam och annonser. Den ökade mängden annonser har dock lett till en motreaktion hos konsumenter i form av annonsundvikande. LÄS MER

  4. 4. Reklamfilm i 9:16 : Hur reklamfilm utformas för att passa det stående formatet i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Linnéa Engblom; [2021]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; sociala medier; Instagram; bildformat; komposition; bildanalys; reklamfilm;

    Sammanfattning : Sociala medier fortsätter att vara en av de största plattformarna förmarknadsföring, men forskningen på området släpar efter. Mobiltelefonen somvisningsfönster är något som filmskapare måste förhålla sig till – men hur hanterasde begränsningar och möjligheter som formatet innebär? Detta arbete harundersökt hur skapare av rörlig reklam förhåller sig till formatet 9:16. LÄS MER

  5. 5. Kampanjer vi minns : En kvalitativ studie om hur marknadsföringskampanjer kan användas till att utveckla relationer mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Didrik Hedqvist; Julia Lidholm; Sarah Norström; [2021]
    Nyckelord :individanpassad marknadsföring; marknadsföringskampanjer; digital marknadsföring; marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen medför ett konkurrensutsatt marknadsföringslandskap, där företag behöver leta nya strategier för att marknadsföra sig mot nya och befintliga kunder. Genom att individanpassa marknadsföringen erbjuds möjligheten att rikta reklam mer precist mot valda målgrupper. LÄS MER