Sökning: "hur reklam utformas"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden hur reklam utformas.
1. Kostreklamens plats i Hem- och konsumentkunskap : En kvalitativ intervjustudie runt lärarnas erfarenheter av att undervisa kring reklam kopplat till kost i Hem- och konsumentkunskap
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Reklam och media finns överallt och påverkar barn och ungdomar i hög utsträckning. Gällande livsmedelsreklam utgörs huvuddelen av ohälsosamma produkter. Vad vi äter påverkar vårt mående och fel kost och dålig livsstil kan leda till bland annat diabetes, depressioner och fetma. LÄS MER
2. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER
3. Annonsundvikande på Sociala Medier : En studie om konsumenters attityder till annonser på sociala medier och dess effekt på annonsundvikande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Sociala medier är en växande marknadsföringsplattform med en stor mängd reklam och annonser. Den ökade mängden annonser har dock lett till en motreaktion hos konsumenter i form av annonsundvikande. LÄS MER
4. Reklamfilm i 9:16 : Hur reklamfilm utformas för att passa det stående formatet i sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Sociala medier fortsätter att vara en av de största plattformarna förmarknadsföring, men forskningen på området släpar efter. Mobiltelefonen somvisningsfönster är något som filmskapare måste förhålla sig till – men hur hanterasde begränsningar och möjligheter som formatet innebär? Detta arbete harundersökt hur skapare av rörlig reklam förhåller sig till formatet 9:16. LÄS MER
5. Kampanjer vi minns : En kvalitativ studie om hur marknadsföringskampanjer kan användas till att utveckla relationer mellan företag och kund
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Den digitala utvecklingen medför ett konkurrensutsatt marknadsföringslandskap, där företag behöver leta nya strategier för att marknadsföra sig mot nya och befintliga kunder. Genom att individanpassa marknadsföringen erbjuds möjligheten att rikta reklam mer precist mot valda målgrupper. LÄS MER