Sökning: "hur ser marknaden ut hos it företag"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden hur ser marknaden ut hos it företag.

  1. 1. Sambandet mellan kapitalstruktur och börsvärde : En jämförande studie mellan fastighetsbolag och övriga Large Cap-företag på Stockholmsbörsen

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Carl Magnus Hofsberger; Albin Seger; [2023]
    Nyckelord :Market capitalisation; Capital Structure; Large Cap; Stockholm Stock Exchange; Börsvärde; Kapitalstruktur; Large Cap; Stockholmsbörsen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Sambandet mellan kapitalstruktur och börsvärde: En jämförande studie mellan fastighetsbolag och övriga Large Cap-företag på Stockholmsbörsen Författare: Magnus Hofsberger, Albin Seger Handledare: Katarina Eriksson Bakgrund: Sambandet mellan kapitalstruktur och företagsvärde har sedan Modigliani och Miller (1958) publicerade irrelevansteoremet varit ett hett ämne. Än idag finns det dock inget entydigt svar på hur detta samband ser ut. LÄS MER

  2. 2. Klimatförbättrad betong : En undersökning kring tillgång och efterfrågan, samt om målet med klimatneutralitet 2045.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för ekoteknik- och hållbart byggande

    Författare :Karin Lundqvist; Jeanette Lindkvist; [2022]
    Nyckelord :Hållbart byggande; klimatförbättrad betong; samverkan; betong; Cementa; cement; cementkris; klimatneutral; byggnadsteknik.;

    Sammanfattning : Concrete is a material with attributes that are difficult to replace. However, concrete and cement industries are responsible for as much as 5-8 % of the global emissions. Today, there are solutions to reduce emissions associated with the production of concrete and cement. LÄS MER

  3. 3. Värde, effektivitet och strategi - Hur kan en digital tvilling bidra till fastighetsföretagande?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Disa Sundmark; Elin Strand; [2022]
    Nyckelord :kommersiella fastigheter; fastighetsbranschen; affärsmodeller; campus; proptech; digitalisering; digital tvilling; värde; strategisk fastighetsutveckling; fastighetsföretagande; datadriva affärsmodeller; business model canvas; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Words such as digitalization and PropTech are appearing in research and impacting organizations within the real estate industry and though out society. The real estate sector is known to be slow on investing and implementing technology. LÄS MER

  4. 4. Visual Merchandising : Har visual merchandising en betydande roll inom second hand?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linus Pettersson; Emma Johansson; Fredrica Enström; [2020]
    Nyckelord :Second hand; Visual merchandising; Sustainability; Second hand; Visual merchandising; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Second hand-handeln i Sverige växer allt mer och antalet aktörer inom marknaden ökar. Konsumenter sätter allt större krav på hur företag framställer sina produkter och designar sina butiker. Konventionell handel skiljer sig åt från second hand-handeln då strategier inom visual merchandising följs mer noggrant. LÄS MER

  5. 5. Undersökning av skillnader mellan planerad och verklig produktionstid : – En fallstudie hos AQ Group i Pålsboda

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Adrian Hamryni; Dahir Mohamed Ibrahim; [2020]
    Nyckelord :Lean; 5S; cycle time; cycle time variance; production planning; production time variability; production time estimation; production planning; setup time;

    Sammanfattning : På senaste tiden har leveransprecision blivit allt viktigare eftersom kunder idag kännetecknas av att vara mer tidskänsliga och ständigt söker efter produkter som är specifikt anpassade till kunden. Tid har därmed betraktats som ett kriterium för konkurrens och är betydande för företag att kunna konkurrera på marknaden. LÄS MER