Sökning: "hur ska en sammanfattning se ut"

Visar resultat 1 - 5 av 481 uppsatser innehållade orden hur ska en sammanfattning se ut.

  1. 1. "Jag är ju inte överkänslig, jag har en högre känslighet" : Sex autistiska kvinnors upplevelser av stödinsatser i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Christoffer Karlsson-Fridh; Nittmark Maria; [2024]
    Nyckelord :Autism; flickor; elever; skola; stöd;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Karlsson-Fridh, Christoffer och Nittmark, Maria (2024). Jag är ju inte överkänslig, jag har en högre känslighet - Sex autistiska kvinnors upplevelser av stödinsatser i skolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Principalens bemötande av nyexaminerade fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Elliott Lantz; Erik Tolf; [2023]
    Nyckelord :Principal agent; Real Estate Agents Inspection FMI ; Real Estate Agents; Commission-based salary; Financial stress; Principal agent; Fastighetsmäklarinspektionen FMI ; Fastighetsmäklare; Provisionsbaserad lön; Ekonomisk stress;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Fastighetsmäklaryrket är en ständigt växande bransch med hög rörlighet och där allt fler individer väljer att utbilda och registrera sig till fastighetsmäklare varje år. Det finns även en relativt hög andel som väljer att lämna yrket inom kort tid efter registrering. LÄS MER

  3. 3. Vikten av avkodning : Några F-3-lärares uppfattningar om avkodning och avkodningssvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Boel Ahlner; Annika Johnsson; [2023]
    Nyckelord :avkodning; avkodningssvårigheter; förebygga; utbildning; årskurs F-3;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Ahlner, Boel och Johnsson, Annika (2023). Vikten av avkodning[KL1] [BA2]  – Några F-3-lärares uppfattningar om avkodning och avkodningssvårigheter. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Har du hört på maken – man kan läsa med öronen! : En kvalitativ studie om hur lärare och elever beskriver att öronläsning används i undervisningen som ett stöd för läsförmåga och läsengagemang

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lisbeth Gribbling; Cecilia Nyhlén; [2023]
    Nyckelord :Assisterande teknik; delaktighet; läsengagemang; språklig tillgänglighet; öronläsning;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Gribbling, Lisbeth och Nyhlén, Cecilia (2023). “Har du hört på maken – man kan läsa med öronen!” Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. Arbetsterapeuters förutsättningar att arbeta personcentrerat – en dokumentstudie

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Ann-Charlotte Boström; [2023]
    Nyckelord :Arbetsterapi; personcentrerad vård; hemsjukvård; dokumentanalys;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Bakgrund: Sverige står mitt i genomförandet av vårdreformen God och nära vård, där personcentrerad vård är ett nyckelbegrepp. Enligt nationella, regionala och lokala dokument ska arbetsterapeuter arbeta personcentrerat. LÄS MER