Sökning: "hur skapar man ett starkt varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden hur skapar man ett starkt varumärke.

  1. 1. Från tonåring till toppbloggare : En kvalitativ fallstudie om självpresentation och det personliga varumärket kommunicerat genom en blogg

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Daniela Laricchia; [2016]
    Nyckelord :self presentation; blog; Kenza Zouiten; personal brand; självpresentation; blogg; Kenza Zouiten; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en fallstudie över en Sveriges mest välkända och framgångsrika bloggar – www.kenzas.se, driven av Kenza Zouiten. Syftet med studien var att ta reda på hur man via självpresentation genom en blogg kan bygga upp och skapa sig ett starkt personligt varumärke. LÄS MER

  2. 2. IK Sirius fotboll : vägen tillbaka till Allsvenskan

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Samer Josef Dirawi; [2014]
    Nyckelord :differentiering; segmentering; positionering; varumärke; CSR; fotboll; IK Sirius;

    Sammanfattning : Många fotbollslag har ambitioner att spela i den högsta divisionen där de kan konkurrera med landets bästa fotbollslag. Många fotbollslag som IK Sirius har haft svårt att nå toppen då de saknar resurser för att etablera sig bland de bästa fotbollslagen. LÄS MER

  3. 3. Uppfattat eller inte? : En studie om omprofileringsproblematik vid uppfattningsgap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Rebecca Wramdemark; Marie Eklund; [2013]
    Nyckelord :Omprofilering; varumärkesimage; varumärkesidentitet; integrerad marknadskommunikation; interaktion; uppfattning;

    Sammanfattning : På en marknad där fler och fler aktörer slåss om konsumenternas uppmärksamhet räcker det inte längre att konkurrera genom ett uppdaterat sortiment och aggressiv prissättning. Den ökade vikten av att förmedla mervärden till kunden har bidragit till att varumärkesbyggande fått ökad betydelse under de senaste åren. LÄS MER

  4. 4. Hur viktigt är ursprung?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Westrin; Mattias Lagerstedt; Philip Hallehn; [2013]
    Nyckelord :ursprungsland; varumärkesstyrka; varumärkeskapital; engagemangsnivå; Sverige; Finland; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Identifiera när det är viktigt att kommunicera sitt ursprungsland och om det finns något samband mellan högengagerande och lågengagerande produkter i olika kontexter Metod: Uppsatsen bygger på en kvantitativ forskningsmetod där enkätundersökningar tillsammans med tidigare studier lägger grunden för att förstå i vilka situationer det är viktigt att kommunicera ett varumärkes ursprung. Teoretiskt perspektiv: Denna uppsats tar avstamp i den grundläggande teorin kring möjligheten att bygga ett starkt varumärke. LÄS MER

  5. 5. SINNESMARKNADSFÖRING : Känner du igen doften av ett starkt varumärke?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Erika Strömberg; Tone Suslin; [2012]
    Nyckelord :Brans sense; sensory experiences; five senses; stimulation; emotional brand; Sinnesmarknadsföring; sinnesupplevelser; fem sinnen; stimuli; emotionellt varumärke;

    Sammanfattning : Kan man känna, smaka, lukta, höra ett starkt varumärke? Eller kan man bara se det? Vi ville veta och bestämde oss för att ta reda på det, och det är resultatet du nu har i din hand. Vi har genom intervjuer med tre stora butikskedjor och dess butikschefer försökt få en klarare bild om hur de arbetar med det relativt nya sättet att marknadsföra sig på, genom sinnesmarknadsföring. LÄS MER