Sökning: "hur skapas ljud och vad är ljud"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden hur skapas ljud och vad är ljud.
1. Ljudets roll på ljusfestivaler : Intervjustudie med audiovisuella konstnärer verksamma på svenska ljusfestivaler
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Uppsatsen tar upp vad ljudets roll är på en ljusfestival utifrån kreatörer och kompositörers perspektiv med hjälp av djupintervjuer. Uppsatsens teoretiska ramverk är fokuserat på teorier om interaktivt ljud. LÄS MER
2. Multimodala texter : En intervjustudie med lärare och elever i årskurs 1-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : Dagligen möter eleverna multimodala texter både i skolan och på fritiden. Digitaliseringen har medfört en förändring i hur texter läses och produceras. Dessutom bidrar digitaliseringen till både möjligheter och svårigheter för såväl lärare som elever. LÄS MER
3. Rich Content in Digital News Stories : An investigation of how rich content can enhance Digital news stories and widen the audience
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The way digital news are being created today is very different from traditional printed methods. The digital news format has possibilities that printed versions do not have. For example, they can use animations, video, audio, and interactivity, referred to with a collective name as rich content in this study. LÄS MER
4. Hantering och kundsyn av stereotypier på ridskolor : en enkätundersökning
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : A stereotypical behaviour is an unnatural behaviour that is relatively lasting, repetitive and lacks function. Stereotypical behaviour is something that only the domesticated horses develop. The most common behaviours are cribbing, weaving and box walking. LÄS MER
5. Urbana skolgårdar med god ljudmiljö : Akustiska aspekter på skolgårdens design och funktion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Barn förväntas kunna leka, vila och lära sig på skolgården, men ljudnivåerna är ofta höga. Det ger upphov till frågan om ljudmiljön på skolgårdar ligger på lämpliga nivåer för dessa tre aktiviteter och hur den kan anpassas. LÄS MER