Sökning: "hur skapas olja"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden hur skapas olja.
1. Biochar: a win-win-win solution for sustainable small-scale farming in Sweden?
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Biochar is a recalcitrant carbon rich solid product widely praised for the ability to improve soil fertility and sequester carbon, thereby improving crop yields and mitigating climate change. In addition to this, gaseous by products from production can be combusted for energy. LÄS MER
2. Solenergi : framtidens energiresurs
Kandidat-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Användningen av solenergi har ökat väsentligt under de senaste åren. Den främsta förklaringentill detta ligger i att solenergi enligt vissa källor nu är billigare att producera än olja. Solenergiär en förnybar energikälla till skillnad från olja. LÄS MER
3. Myrmarker - vad är värt att exploatera, vad borde bevaras?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i biologiSammanfattning : Under de senaste åren har det politiska intresset av en satsning på inhemska energiråvaror samt ett minskat utsläpp av växthusgaser ökat i Sverige. Genom dessa intressen anses torv kunna ha en betydelse i omställningen mot ett mer uthålligt svenskt energisystem. LÄS MER
4. Urban revitalisation through lighting design : environmental lighting plan for Venice
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Venice has a unique location in the Lagoon which dates back to the first century BC. It is thanks to this isolation that Venice has been able to evolve with success for centuries. Today, in contact with post-modern society, the former republic La Serenissima faces various problems. LÄS MER
5. Förförståelse och fiktion : hur lyfts elevens förförståelse fram och hur medskapar den i Storyline?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Den pedagogiska metoden Storyline är temat för detta examensarbete. I Storyline bygger en hel klass upp en fiktiv berättelse igångsatt av läraren. De som arbetar enligt denna metod låter de konstruktivistiska teorierna forma undervisningen. LÄS MER