Sökning: "hur sker kommunikationen i ett företag"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden hur sker kommunikationen i ett företag.

  1. 1. Hur upplevs internt samarbete när det sker genom digitala kommunikationsverktyg? : En kvalitativ studie om digitala kommunikationsverktyg och dess möjligheter samt utmaningar inom digitalt samarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Karl Andersson; Pauleen Carlsson; [2024]
    Nyckelord :Kommunikation; digital kommunikation; samarbete; digitalt samarbete; distansarbete;

    Sammanfattning : I dagens föränderliga samhälle och pågående digitalisering utvecklas tekniken ständigt.  Sättet att kommunicera och samarbeta är något som genomgått förändring till följd av teknikens utveckling. LÄS MER

  2. 2. Förändrad chefsstruktur. En fallstudie om Sjukhusets organisationsförändring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Trysberg; Ebba Kånge; [2023-07-04]
    Nyckelord :Organisationsförändring; chefsstruktur; delat ledarskap;

    Sammanfattning : Organisationsförändringar har visat sig vara viktigt att genomföra för att företag ska överleva och vara konkurrenskraftiga. Alla förändringar som genomförs görs i förhoppningen att organisationens processer ska bli ännu bättre och ännu mer effektiva än de var tidigare, men alla organisationsförändringar lyckas inte alla gånger. LÄS MER

  3. 3. Intern reflektion om hållbarhet : En fallstudie om hur medarbetare upplever hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Julia Svedjekrans; Josefin Vesterberg; [2023]
    Nyckelord :employees; sustainability; internal communication; involvement; medarbetare; hållbarhet; intern kommunikation; involvering;

    Sammanfattning : Hållbarhetskonceptet utvecklades som svar på intressenternas krav och alla intressenter är viktiga, men medarbetarna är bland de viktigaste i att föra företags hållbarhetsarbete framåt. Tidigare forskning på medarbetarnas uppfattning om hållbarhet i den kvalitativa vetenskapliga kontexten är däremot inte väl utforskad. LÄS MER

  4. 4. Interkulturell kommunikation inom produktutveckling : En studie om hur kulturella skillnader i kommunikation påverkar produktutvecklingsprocessen i ett multinationellt teknikföretag

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Felicia Karlsson; Emilia Wickléus; [2023]
    Nyckelord :Intercultural; Communication; Culture; Product Development; Interkulturell; Kommunikation; Kultur; Produktutveckling;

    Sammanfattning : Interkulturell kommunikation är kommunikationen som sker mellan människor med olika kulturell bakgrund. Begreppet kultur kan betyda olika saker, detta arbete syftar på nationell kultur. Kulturella skillnader kan leda till brister i kommunikation och missförstånd kan uppstå. LÄS MER

  5. 5. Affärsrelationer i en företagsrekonstruktion : En studie om hur kommunikation inom affärsrelationer hanteras under en företagsrekonstruktion

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Lindberg; Johanna Lundström; Arvid Zetterberg; [2023]
    Nyckelord :Företagsrekonstruktion; affärsrelation; kommunikation; modalitet; innehåll; frekvens;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ett företag som genomgår en företagsrekonstruktion hanterar kommunikation inom sina affärsrelationer. För ett företag med bristande lönsamhet kan en företagsrekonstruktion ses som ett alternativ till konkurs, om det finns en tro på att företaget kan bli lönsamt igen. LÄS MER