Sökning: "hur skiljer man sig från konkurrenterna"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden hur skiljer man sig från konkurrenterna.

  1. 1. Kortare timmer till sågen, en fallstudie om sänkt stötmån

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Hanna Wickberg; [2015]
    Nyckelord :stötmån; justerverk; sprickor; ändsprickor; timmer; virke; trim allowance; trimming mill; cracks; end-cracks; timber; wood;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie är att företagen Moelven Skog och Valåsen sågverk önskar effektivisera råvaruanvändningen och därmed minska spillet av timmer genom att sänka stötmånen. En sänkning från tio till sju centimeters stötmån har redan implementerats på Valåsen sågverk men man vill nu undersöka om det går att sänka den ytterligare. LÄS MER

  2. 2. Utbildning och användandet av personlig försäljning

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :REBECCA STRÖMBERG; LINA SVENSSON; [2013]
    Nyckelord :Service; Kedjebutik; Konkurrensmedel; Sexhörningen; Säljprocessen; Kundbemötande; Personlig försäljning; Personalutbildning; Pedagogiska processen;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur kedjeföretag inom mode utbildar sin butikspersonal inom personlig försäljning och hur personlig försäljning används i säljprocessen i kedjebutiker inom dammode. I den teoretiska referensramen beskrivs sambandet mellan personalen i butiken och den service som en butik kan erbjuda. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesuppbyggnad-Små åtgärder som kan ge stora resultat

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANNA MUNKBO; MALIN NILSSON; [2010]
    Nyckelord :brand building;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkesuppbyggnad – Små åtgärder som kan ge stora resultatFörfattare:Sanna Munkbo och Malin NilssonHandledare: Göran Andersson, Dana Reklambyrå Rebecca Enar, Capri CollectionTyp av arbete: B-uppsats i textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsutveckling, 15 hpInstitution: TextilhögskolanSpråk: SvenskaHuvudämne: Varumärkesuppbyggnad och marknadsföringsmetoderBakgrund: I dagens samhälle märker man att marknadsföringen spelar en stor roll hos företagen, det har ingen betydelse hur bra produkten är om man inte kan nå ut med den på marknaden. Det krävs också att man lyckas skapa en stark varumärkesprofil och en nisch som gör att man skiljer sig från konkurrenterna. LÄS MER

  4. 4. En banks arbetssätt för nöjdare kunder – En fallstudie av Handelsbanken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patrick Winther Lundquist; Ljupco Karafiloski; Admir Cato; [2010]
    Nyckelord :Bank; Kundnöjdhet; Kundlojalitet; Organisationskultur; Organisationsfilosofi; Företagsidentitet; Marknadsföring; SKI; Handelsbanken.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Teknologins utveckling har medfört att dagens kunder vill ha det som är enklare, snabbare och tryggare. Som kund på en bank vill man kunna göra sina bankärande vart man än befinner sig. Internetbanktjänster blir allt vanligare men bankkontoren finns fortfarande kvar. LÄS MER

  5. 5. Storytelling och tematisering i varumärkesuppbyggandet : en studie om hur hotell i Sverige kan bygga upp sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Karin Holm; Maria Sundström; Carolina Murberg; [2008]
    Nyckelord :theme; story-telling hotel; theme hotel; experiences; Brand; hotels; story-telling; varumärke; hotell; storytelling; tema; storytellinghotell; temahotell; upplevelse;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan hotellen har ökat på grund av förändringar i samhället, även kundernas behov och önskemål har förändrats. I dagens samhälle blir det allt vanligare att hotell inte enbart kan konkurrera med bra service och pris. Det krävs något extra, något utöver det vanliga för att locka kunder och öka konkurrensfördelarna. LÄS MER