Sökning: "hur skiljer man sig från konkurrenterna"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden hur skiljer man sig från konkurrenterna.
1. Kortare timmer till sågen, en fallstudie om sänkt stötmån
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Bakgrunden till denna studie är att företagen Moelven Skog och Valåsen sågverk önskar effektivisera råvaruanvändningen och därmed minska spillet av timmer genom att sänka stötmånen. En sänkning från tio till sju centimeters stötmån har redan implementerats på Valåsen sågverk men man vill nu undersöka om det går att sänka den ytterligare. LÄS MER
2. Utbildning och användandet av personlig försäljning
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur kedjeföretag inom mode utbildar sin butikspersonal inom personlig försäljning och hur personlig försäljning används i säljprocessen i kedjebutiker inom dammode. I den teoretiska referensramen beskrivs sambandet mellan personalen i butiken och den service som en butik kan erbjuda. LÄS MER
3. Varumärkesuppbyggnad-Små åtgärder som kan ge stora resultat
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Titel: Varumärkesuppbyggnad – Små åtgärder som kan ge stora resultatFörfattare:Sanna Munkbo och Malin NilssonHandledare: Göran Andersson, Dana Reklambyrå Rebecca Enar, Capri CollectionTyp av arbete: B-uppsats i textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsutveckling, 15 hpInstitution: TextilhögskolanSpråk: SvenskaHuvudämne: Varumärkesuppbyggnad och marknadsföringsmetoderBakgrund: I dagens samhälle märker man att marknadsföringen spelar en stor roll hos företagen, det har ingen betydelse hur bra produkten är om man inte kan nå ut med den på marknaden. Det krävs också att man lyckas skapa en stark varumärkesprofil och en nisch som gör att man skiljer sig från konkurrenterna. LÄS MER
4. En banks arbetssätt för nöjdare kunder – En fallstudie av Handelsbanken
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Teknologins utveckling har medfört att dagens kunder vill ha det som är enklare, snabbare och tryggare. Som kund på en bank vill man kunna göra sina bankärande vart man än befinner sig. Internetbanktjänster blir allt vanligare men bankkontoren finns fortfarande kvar. LÄS MER
5. Storytelling och tematisering i varumärkesuppbyggandet : en studie om hur hotell i Sverige kan bygga upp sitt varumärke
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Konkurrensen mellan hotellen har ökat på grund av förändringar i samhället, även kundernas behov och önskemål har förändrats. I dagens samhälle blir det allt vanligare att hotell inte enbart kan konkurrera med bra service och pris. Det krävs något extra, något utöver det vanliga för att locka kunder och öka konkurrensfördelarna. LÄS MER