Sökning: "hur stora företag påverkar miljö"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden hur stora företag påverkar miljö.
1. Är hållbarhetsredovisning lönsamt? : En kvantitativ studie om hur lag (2016:947) om ändring i årsredovisningslagen (1995:1554) påverkar svenska aktiebolags finansiella prestation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I och med bland annat rådande klimatutmaningar och hållbar utveckling har intressenters krav på transparens ökat avsevärt och därmed är det viktigare än någonsin med hållbart företagande och Corporate Social Responsibility. Europeiska Kommissionen initierade därför ett initiativ år 2013 som föreslog obligatorisk hållbarhetsredovisning för företag som uppfyller ett antal kriterier. LÄS MER
2. Ett hållbart aktiebolag? - En studie om hur nya hållbarhetskrav påverkar aktiebolagsrätten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Climate change has become increasingly urgent in recent years. Around the world, natural disasters are occurring due to global warming and the global average temperature is well above the 1.5°C target. In order to achieve chang-es, the world, countries, companies, and individuals need to take action. LÄS MER
3. The unknown path to business strategies for the elusive nature - The pushing requirements and the inhibiting obstacles
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : Biodiversity is fundamental for human well-being, and we depend on nature’s ecosystem services for our survival. Today, biodiversity loss occurs at an accelerating rate and the number of endangered species is higher than ever. Despite this, biodiversity loss has long been overshadowed by the climate issue. LÄS MER
4. Influenser-marknadsföring : En kvalitativ studie huruvida influenser-marknadsföring påverkar konsumentens köpbeteende utifrån ett trovärdighetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Vi lever under en digitaliserad miljö som konstant bidrar med en förändrad och utvecklad marknadsföring. Genom att individen numera är aktiv inom en digitaliserade miljön, har det resulterat till en ny variant av marknadsföringsstrategi. LÄS MER
5. Managing and Executing Innovation Effectively in Large-Scale Distributed Organisations: A Case Study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background. The need for innovation is clear since it can be viewed as one of the few lasting sources of competitive advantages for a firm. Firms with large sub-organisations need to be able to manage and execute new changes effectively, and to be able to stay competitive the firm needs to change and be more innovative. LÄS MER