Sökning: "hur uppfattar facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden hur uppfattar facebook.

  1. 1. Fenomenet 'Clean Girl' : Unga kvinnors identitetsskapande i den digitala tidsåldern

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Frida Wallin; [2024]
    Nyckelord :TikTok; Identitetsskapande; Ungdomskultur; Clean Girl;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker särskilt hur unga kvinnor förhåller sig till och interagerar med ”Clean Girl”-fenomenet, en trend som symboliserar en viss estetik och livsstil på TikTok. Genom en kvalitativ metod, inkluderande en dold observation av TikTok-innehåll och intervjuer med unga kvinnor, ger studien insikt i hur dessa individer uppfattar och anpassar sig till de ideal och föreställningar som förmedlas genom denna trend. LÄS MER

  2. 2. Lärares uppfattning av problemlösning i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ida Eriksson; Nicole Konyhas; [2023]
    Nyckelord :problemlösning; för problemlösning; om problemlösning; genom problemlösning.;

    Sammanfattning : Detta är en studie om hur lärare uppfattar och arbetar med problemlösning. För att undersöka detta har en enkät använts som har delats på Facebook och mejlats ut till närliggande skolor. 34 lärare svarade på enkäten. LÄS MER

  3. 3. Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden? : En kvantitativ studie som undersöker sambandet mellan The Big Five, klädsel och förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma Ekvall; Yolanda Tidlund; [2023]
    Nyckelord :Real estate; attire; first impression; stereotype; personality traits; the big five;

    Sammanfattning : Titel: Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden?  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Emma Ekvall och Yolanda Tidlund  Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte: Syftet med studien är att analysera kundens personlighetsdrag och skapa en förståelse för hur kunden uppfattar fastighetsmäklarens klädsel samt hur det påverkar förtroendet hos kunden. För att besvara syftet kommer studien att undersöka förtroendet hos populationen för fastighetsmäklare, hur fastighetsmäklarens klädsel påverkar förtroendet och sambandet mellan kundens personlighetsdrag inom The Big Five och deras uppfattning av fastighetsmäklarens klädsel som förtroendeingivande. LÄS MER

  4. 4. Hur man skapar en visuellt slagkraftig 3D-karaktär : Fokuserat på kroppsform och personlighetsmässiga egenskaper

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Carolina Santesson; Ludvig Rumler; [2022]
    Nyckelord :3D character; body shape; animation; empathy; identification; immersion; 3D-karaktär; kroppsform; animation; empati; identifikation; immersion;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how design principles regarding body shape work in practice and how these affect the perception of a stylized 3D character's personality traits. We hope this can help animators and character designers gain an awareness of how character design affects the experience of the characters. LÄS MER

  5. 5. Att överväga integriteten på sociala medier : En kvalitativ studie om hur den äldre generationen upplever att dataövervakning påverkar deras integritet på Facebook och hur den förhandlas

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erika Eliasson; Rebecca Löwy; [2021]
    Nyckelord :integrity; dataveillance; target advertising; media use; elder generation; exclusion; integritet; dataövervakning; riktad reklam; medieanvändning; äldre generationen; utanförskap;

    Sammanfattning : Studien “Att överväga integriteten på sociala medier” ämnar belysa och problematisera hur den äldre generationen förhandlar med sin integritet samt hur den påverkas av dataövervakning. Uppsatsen undersöker den äldre generationen i åldrarna 60–80 år om hur de uppfattar integritet och dataövervakning på Facebook. LÄS MER