Sökning: "hur uppstår motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 160 uppsatser innehållade orden hur uppstår motivation.

  1. 1. Konsten att motivera genom mätning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicklas Magnusson; Samuel Persson; [2023-06-27]
    Nyckelord :Prestationsmätningar; motivation; målsättningar; mått; belöningssystem; dysfunktionellt beteende;

    Sammanfattning : Bakgrund och problembeskrivning: Prestationsmätningars användning på arbetsplatsen har utvecklats under en lång tid och är idag ett givet styrningsverktyg i de flesta organisationer. Tidigare forskning visar att verktyget kan användas till olika syften och vara utformad på olika sätt. LÄS MER

  2. 2. ”Resultatet är oftast väldigt glädjefyllt när man får stå på scen, men vägen dit kan vara väldigt tuff” : En kvalitativ studie om motivation och identitetsskapande inom en scenkonstnärlig yrkesgrupp

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Caroline Ljungberg; Linde Schumann; [2023]
    Nyckelord :performing arts; social situations; social influence; motivation; work identity; scenkonst; sociala situationer; social påverkan; motivation; yrkesidentitet;

    Sammanfattning : Det scenkonstnärliga arbetet ger lätt intrycket av att vara nära sammankopplat med personliga intressen och hobbys och anses därmed ofta vara ett lyxigt och tacksamt yrke. Yrket består dock av både mentalt och fysiskt påfrestande situationer som innebär mycket jämförelse med konkurrenter och kräver ett starkt självförtroende av individen för att etablera sig inom branschen. LÄS MER

  3. 3. Skrolla Vidare: En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theodor Tranarp; Alice Wischer; Klara Johansson; [2023]
    Nyckelord :Identitet; TikTok; Motivation; Grupptillhörighet; Konsumenter; consumers; Social Groups; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Skrolla vidare “ En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Alice Wischer, Klara Johansson och Theodor Tranarp Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Identitet, TikTok, Motivation, Grupptillhörighet, Konsumenter Syfte: Uppsatsen ämnar att undersöka konsumenters användande av mediet TikTok och skapa en förståelse för motivationen till användandet samt konsumentkulturen och den sociala identiteten som uppstår till följd av det. LÄS MER

  4. 4. Implementeringsarbete av molnbaserade ERP-system inom processindustrin : En fallstudie på Stora Enso Skutskär bruk

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Emelie Wärn; Klara Björklund; [2023]
    Nyckelord :Implementation; Change work; Cloud-based ERP systems; Fiori; Industry 4.0; Digitalization; Implementering; Förändringsarbete; Molnbaserade ERP-system; Fiori; Industri 4.0; Digitalisering;

    Sammanfattning : Denna fallstudie har utförts på Stora Enso Skutskärs bruk och fokuserar på implementeringen av plattformen Fiori som är en del av företagets molnbaserade ERP-system. Studien använde sig av kvalitativa metoder som intervjuer på fallföretaget samt Alleima, Stora Enso Sunila och Stora Enso Varkaus. LÄS MER

  5. 5. Berättelsen om antropogena klimatförändringar : Hur påverkar framing människors intention och motivation att agera klimatvänligt?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Rasmus E. Friberg; Åsa Opperdoes; [2023]
    Nyckelord :Anthropogenic climate change; sustainable development; framing; stories; psychological barriers; climate communication; motivation; intention; climate-friendly behaviour; social norms; theory of planned behavior; risk perception; Antropogena klimatförändringar; hållbar utveckling; framing; berättelser; psykologiska barriärer; klimatkommunikation; motivation; intention; klimatvänligt agerande; sociala normer; teorin om planerat beteende; riskuppfattning;

    Sammanfattning : Antropogena klimatförändringar, förkortat AK, är ett av nutidens stora miljöproblem. För att hantera AK är människors motivation och intention att agera klimatvänligt viktigt, eftersom avsaknad motivation och intention att adressera AK kan bringa negativa konsekvenser för samhället. LÄS MER