Sökning: "hur uppstår organisationskultur"

Visar resultat 6 - 10 av 38 uppsatser innehållade orden hur uppstår organisationskultur.

  1. 6. Möte i pyjamas och fika framför kameran : En kvalitativ studie om organisationskultur i virtuella arbetsplatser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anton Engholm; Amanda Lindberg; [2021]
    Nyckelord :Organizational culture; Virtual workplace; Organizational change; Covid-19; Leadership; Organizational development; Organisationskultur; Virtuell arbetsplats; Organisationsförändring; Covid-19; Ledarskap; Organisationsutveckling;

    Sammanfattning : Förändring är någonting som verksamheter kontinuerligt behöver anamma för att hålla sig flytande. I början av året 2020 drabbades världen av en pandemi, som skakade om samhället på ett helt nytt sätt. LÄS MER

  2. 7. Culture Creation in a Semi- Enclosed Environment : The superyacht case

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :MALIN PERKINS; [2021]
    Nyckelord :Organisational culture; culture creation; semi-enclosed environment; superyacht; Organisationskultur; kulturskapande; halvslutna miljöer; superyacht;

    Sammanfattning : Organisational culture is a construct for conceptualising the way people experience and describe their work setting, and can be linked to organisational benefits and employee well-being. Researchers suggest that culture is created through group dynamics and interactions over time, the influence of surrounding environment and the founders of the organisation. LÄS MER

  3. 8. ”Det är ingen självklarhet att man ska vara först, men det är sannolikt inte så bra att vara sist" : En kvalitativ fallstudie om främjande av innovation, organisationskultur och intraprenörskap

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jack Elmér; [2021]
    Nyckelord :innovation; organizational culture; intrapreneurship; digitalization; ambidexterity; Schein; leadership; creativity; motivation; industry 4.0; innovation; organisationskultur; intraprenörskap; digitalisering; ambidextriösitet; Schein; ledarskap; kreativitet; motivation; industri 4.0;

    Sammanfattning : Företag möter idag ökad konkurrens från mer än bara lokala företag, varpå även vikten av att stå ut från sina konkurrenter och upprätthålla ett högt innovationstempo har ökat. Således faller det på företag att utforma sin organisation för att möjliggöra tillvaratagandet av sina medarbetares innovationsförslag och på så sätt undvika att stagnera. LÄS MER

  4. 9. Botten upp, sa sjuksköterskan!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Edhag; Per Isberg; Niclas Wettergren; [2020]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Botten upp, sa sjuksköterskan! Seminariedatum: 5 Juni 2019 Ämne/kurs: FEKH99, Examensarbete i Entrepreneurship and Innovation Management på kandidatnivå, 15 HP Författare: Klara Edhag, Per Isberg & Niclas Wettergren Handledare: Hans Landström Nyckelord: Innovation management, Inkrementell innovation, sjuksköterskor, EDI, Organisationskultur Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra till ökad kunskap gällande sjuksköterskors möjligheter till arbete med inkrementella innovationer. Studien ämnar till att ur sjuksköterskans perspektiv undersöka hur och om arbetet med inkrementella innovationer på ett svenskt sjukhus fungerar och utifrån detta ge förslag på hur innovationsprocessen kan förbättras. LÄS MER

  5. 10. Hur organisationskultur och motivationsfaktorer kan påverka effektivitet inom självorganiserande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anna Fomina; [2020]
    Nyckelord :Self-organizing teams; motivation; organizational culture; Självorganiserande team; motivation; organisationskultur;

    Sammanfattning : I dagens organisationer blir teamarbete allt vanligare för att uppnå dem organisatoriska målen. Denna decentralisering formas på grund av den komplexitet som finns i vissa arbetsuppgifter, sådana uppgifter som enskilda medarbetare inte har kunskaperna till. LÄS MER