Sökning: "hur väljer vi mat"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden hur väljer vi mat.

  1. 1. Etisk glass : En semiotisk och kritisk diskursanalys av hur glassföretag varumärkeskommunicerar etiska värden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Jaana Salla; [2020]
    Nyckelord :Brand communication; corporate storytelling; multimodal critical discourse analysis; social semiotics; Greimas; Labov; narrativity; value; food discourse; Varumärkeskommunikation; strategisk berättelse; multimodal kritisk diskursanalys; socialsemiotik; Greimas; Labov; narrativitet; värden; matdiskurser;

    Sammanfattning : Denna studie är en kritisk diskursanalys av utvalda texter och förpackningar från glassföretagen Järnaglass och Gute Glass. Syftet är att synliggöra hur etiska värden kommuniceras i varumärkeskommunikation och problematisera hur språket kan reproducera social ojämlikhet och föreställningar om etisk konsumtion i en svensk kontext. LÄS MER

  2. 2. I choose Swedish! Or do I? : a case study at supermarkets concerning how managers market food produced in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Michaela Lagerqvist; Saga Sjöling; [2020]
    Nyckelord :sustainable marketing strategies; Swedish food; nudging; 4C’s; labeling; sustainability; ICA; locally produced food; dairy; meat;

    Sammanfattning : In Sweden, the population is encouraged to choose food produced in Sweden. This is encouraged since food produced in Sweden includes many sustainable advantages like Sweden’s good conditions for cultivation, the food is produced in a safe way with low antibiotic use and good animal welfare. LÄS MER

  3. 3. Evaluation of Peridynamics and Its Application in Harmonic-Structured Material Simulations

    Master-uppsats, Lunds universitet/Mekanik

    Författare :Theodor de Sousa; [2020]
    Nyckelord :peridynamics; peridigm; harmonic-structured materials; computational mechanics; fracture modelling; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Materials are constantly sought to be improved in different manners. Two of the most common characteristics to improve are strength, and ductility. Historically, materials are modified homogeneously to achieve improvement, while the past century has also seen composite materials becoming standard-issue within various industries. LÄS MER

  4. 4. Lärare och lärarstudenters uppfattningar kring deras kunskaper om kropp och hälsa i de naturorienterande ämnena ur ett F-3-perspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Caroline Andersson; Erica Olsson; [2020]
    Nyckelord :biologi; lärare; lärarstudenter; undervisning; uppfattningar om lärares kunskaper inom ämnesområdet kropp och hälsa.;

    Sammanfattning : Under vår verksamhetsförlagda utbildning har vi stött på många fortbildningar i svenska och matematik. Vi har även fått en känsla av att få studenter väljer naturkunskap som inriktning vid Malmö universitet. LÄS MER

  5. 5. E-handel av livsmedel : En kvalitativ studie som undersöker hur e-service quality påverkar kundens köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Danielle Gränström; Johanna Atterström; [2019]
    Nyckelord :e-service quality; consumer decisionprocess; online consumer behaviour; grocery shopping; e-service quality; consumer decision process; online consumer behaviour; grocery shopping;

    Sammanfattning : Introduction: E-commerce has shown a large increase in the last years and constitutes a great portion of the market. This has led to a digital shift and more people choose to e-shop. This has affected the retail business, since there are new, more comfortable ways to buy your groceries. LÄS MER