Sökning: "hur vet elever vad som ska bedömas"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden hur vet elever vad som ska bedömas.

  1. 1. Arbetsplatsförlagt lärande (APL) - handledares uppfattningar av vad elever ska lära sig samt vad och hur kunskapen ska bedömas

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Anna Sandström; [2016]
    Nyckelord :assessment; supervision; teaching; vocational training; workplace-based learning; apl; bedömning; handledning; fenomenografi; fenomenologi; lärande;

    Sammanfattning : Inom ramen för gymnasieskolans yrkesprogram förläggs en del av elevens utbildning på en arbetsplats, APL. APL är betydelsefull för yrkesprogrammen eftersom hela utbildningen syftar till att knyta an till kommande yrkesroll och lära sig yrket tillsammans med redan yrkesverksamma. LÄS MER

  2. 2. Hur vet du vad jag kan? : En intervjustudie om kunskapsbedömning med sex lärare för grundskolans år 1-3

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Elin Eriksson; [2007]
    Nyckelord :assessment; assessment and primary school; evaluation; knowledge assessment; bedömning; betyg; kunskap; kunskapsbedömning;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta arbete handlar om lärares bedömningsarbete i grundskolans år 1 t.o.m. 3 och går även igenom betydelsen av begreppet kunskap. LÄS MER