Sökning: "hur vill kunden bli bemött"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden hur vill kunden bli bemött.

  1. 1. Kundmötet: Ur kundens synvinkel

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sandra Arvidsson; Emma Andersson; Frida Johansson; [2013]
    Nyckelord :Kundmötet; hur vill kunden bli bemött; klädbutik; kundens synvinkel; skillnad beroende på butikens prisklass;

    Sammanfattning : Kundservice är en viktig faktor i dagens samhälle och har blivit ett sätt att särskilja sig från sina konkurrenter på marknaden. Personalens bemötande har en stor betydelse för om kundens upplevelse av besöket är positivt eller negativt. LÄS MER

  2. 2. Kundbemötande : Ur kundens perspektiv

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofie Alfredsson; Anna Danckwardt-Lillieström; [2012]
    Nyckelord :Kundbemötande; kundens perspektiv; hur vill kunden bemötas; customer service; kommunikation; bemötande; klädbutik;

    Sammanfattning : Vi ville ta reda på hur kunden vill bli bemött av personalen i en klädbutik. Vi har fokuserat på det personliga mötet mellan personalen och kunden. Vår rapport fokuserar därmed inte på fysiska produkter utan på personlens beteende och agerande gentemot kunden, utifrån vad den vill. LÄS MER

  3. 3. Kundbemötande : Samspelet mellan butikspersonalens bemötande och kundens förväntningar

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Emma Brodén; Nathalie Ohlsson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att kundens förväntningar på kundbemötandet uppfylls är viktigt, då det påverkar kundens lojalitet samt ger effekter på butikens lönsamhet. Vi ville därför ta reda på hur butikspersonalens bemötande i just klädkedjebutiker kan påverka kundens tillfredsställelse och lojalitet. LÄS MER

  4. 4. Den personliga servicen och dess påverkan på kunden

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sandra Helgeby; Charlotte Sevholt; [2009]
    Nyckelord :personlig service;

    Sammanfattning : Det senaste århundradet har konsumtionen växt och det handlas mer än vad människan behöver för sina grundläggande behov. Då det finns fler företag som erbjuder samma sorts varor och tjänster leder detta till att det är många som konkurrerar om samma kunder. LÄS MER