Sökning: "husmanhagberg"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet husmanhagberg.

  1. 1. Fastighetsmäklarens sidotjänster : Sidotjänsternas påverkan på kundernas val av fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Malin Andersson; Sara Gunnarsson; [2013]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; kunder; sidotjänster; förtroende; samarbete;

    Sammanfattning : En ny fastighetsmäklarlag trädde i kraft juli 2011 (SFS 2011:666). I och med detta blev det lagligt för fastighetsmäklare att förmedla sidotjänster. Detta innebär att de vid sidan av själva förmedlingsuppdraget får erbjuda andra tjänster till kunderna. De får för sidotjänsterna ta ut en mindre summa i ersättning. LÄS MER

  2. 2. Studie av olika fastighetsmäklarprogram : och hur väl dessa förbereder studenterna inför fastighetsmäklaryrket

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avd för lantmäteriteknik och matematik

    Författare :Jessica Kirk; Sara Lundell; [2012]
    Nyckelord :mäklare; högskola; universitet;

    Sammanfattning : Studien undersöker olika fastighetsmäklarprogram i Sverige och om valet av högskola eller universitet påverkar framtida arbetstillfällen. Bedömer framtida arbetsgivare studenterna efter högskola och universitet samt längden på fastighetsmäklarutbildningen? I Sverige är det den statliga myndigheten Fastighetsmäklarnämnden (FMN) som kontrollerar, utbildar, informerar och registrerar fastighetsmäklare. LÄS MER

  3. 3. Mäklarens väg till framgång : Taktik och metod för resultat- och vinstmaximering

    M1-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Gustav Johansson; Christofer Svensson; [2010]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; mäklare; förtroende; bostadsrätt; försäljningsprocess; lockpriser; kommunikation; homestyling; budgivning och utgångspris.;

    Sammanfattning : Titel: Mäklarens väg till framgång - Taktik och metod för resultat och vinstmaximering. Datum: 2010-04-25 Författare: Christofer Svensson Gustav Johansson  Företag: Fastighetsbyrån, Svensk Fastighetsförmedling, M2, ERA, Bjurfors och HusmanHagberg Nyckelord: Fastighetsmäklare, Förtroende, Bostadsrätter, Försäljningsprocess, Lockpriser, Kommunikation, Homestyling, Budgivning och Utgångspris Problem: Hur kan fastighetsmäklare i storstäder med hög bostadsomsättning genom taktik och metod påverka sitt resultat? Syftet med denna uppsats är att förklara tillvägagångssättet för hur fastighetsmäklare arbetar för att uppnå det maximala resultatet genom olika taktik- och metodval. LÄS MER

  4. 4. Hur kan konkurrensfördelar erhållas genom kringtjänster? : -en studie om konkurrens och förberedelser.

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Claes Morén; Martin Persson; [2009]
    Nyckelord :konkurrensfördelar kringtjänster hjälptjänster stödtjänster;

    Sammanfattning : Under den första halvan av 2010 kommer troligtvis en ny fastighetsmäklarlag att träda i kraft. Lagförslaget som har lämnats till regeringen innehåller förslaget att fastighetsmäklaren får förmedla kringtjänster mot ersättning. LÄS MER

  5. 5. På återseende om 20 år? : En studie av HusmanHagbergs relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Anderberg; Maria Öhman; [2007]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; sällanköpsmarknad; trygghet; kundlojaitet; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Svensk titel:  På återseende om 20 år?Hur hålls relationen mellan kund och företag vid liv på en sällanköpsmarknad?- en studie av HusmanHagbergs relationsmarknadsföringEngelsk titel:  Will we meet again in 20 years?How does the relationship between a customer and company survive on a “rarely buying market”? – a study of the relationship marketing of HusmanHagberg Författare:   Emma Anderberg och Maria ÖhmanFärdigställd:  2007Handledare:  Nazeem Seyed-MohamedAbstract:During recent years a focus on the development of good and long-term relationships with the customers has replaced the single transactions that which have been the goal when using traditional marketing methods. To succeed on a tough and competitive market it is important for companies to develop good and long-term relationship with their customers. LÄS MER