Sökning: "hv71"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet hv71.

  1. 1. Matchen mellan fotboll och ishockey : En kvalitativ studie av varför fotboll och ishockey inte kan korrelera med varandra i samma stad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Abelsted Anton; Nilsson Adam; [2023]
    Nyckelord :sponsring; eventskapande; medialisering; supporterskap; rivalitet; idrottsförening; varumärke.;

    Sammanfattning : Studien behandlar frågan, varför inte fotboll och ishockey, i samma stad och förening, kan korrelera med varandra samtidigt? Frågan täcker en bred trend som syns i flera städer och föreningen i Sverige, AIK, Djurgårdens IF, Växjö Lakers HC och Östers IF, HV71 och Jönköping Södra IF, för att nämna några. Genom kvalitativa intervjuer på relevanta person inom ett av dessa fallen, AIK, har faktorer kring trenden kunnat identifieras. LÄS MER

  2. 2. SHL-klubbar på Twitter : En kvantitativ innehållsanalys om hur människor engageras i samband med HV71:s och Brynäs twittrande under säsongen 2020/2021.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Joachim Yngve; [2021]
    Nyckelord :Ice hockey; Twitter; uses and gratifications; fan engagement; social media; covid-19;

    Sammanfattning : Why do supporters to ice hockey teams in Sweden engages with their team on Twitter? The Swedish Hockey League season 2020/2021 was different than the previous ones in the league history. The COVID-19 pandemic forced the league to play games without any spectators. LÄS MER

  3. 3. Service Quality in the Eyes of Sporadic Spectators : A Quantitative Study for HV71 with a Modified Sportscape Framework

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Zimon Karlsson; Gustav Carlsson; [2020]
    Nyckelord :service quality; sporadic spectator; spectator sport; total service quality; HV71; hockey; services; service dimensions; quantitative study; fans; service kvalité; åskådare; åskådarsport; HV71; hockey; tjänster; kvantitativ studie; fans;

    Sammanfattning : Introduction: Sports consumption is a unique human experience in which consumers invest both money and emotions where the game becomes the main focus of the event and constitutes what is known to be a sporting event. Sports organizations are required to track how their service quality is perceived during these events in order to understand the values of their spectators and to evaluate levels of satisfaction. LÄS MER

  4. 4. Is financial health a determinant of sport success?

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Albin Malmqvist; Marcus Hammarström; [2019]
    Nyckelord :Benchmarking; Financial benchmarking; Financial health; Ice hockey; Sport success; Grey Relational Analysis; Logistic Regression model;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find the relationship between financial health in an ice hockey club and its sport success. The study answers the research question: How can financial health of Swedish ice hockey clubs be able to explain the sport success in the Swedish Hockey League? Based on the research question, the study uses the theory Benchmarking and a more specific benchmarking terminology called Financial benchmarking. LÄS MER

  5. 5. Destination HV71 : En kvalitativ studie i co-branding & place branding med Jönköpings kommun, Destination Jönköping och HV71

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Isac Enhamn; Markus Berg; [2016]
    Nyckelord :co-branding; ice hockey; place branding; qualitative; jönköping; co-branding; ishockey; place branding; kvalitativ; jönköping;

    Sammanfattning : För en stad är det viktigt att sticka ut, att göra sig hörd bland andra städer som konkurrerar om besöksnäring och nya invånare. Hur kan en medelstor stad sticka ut från mängden? Kanske genom att marknadsföra sig tillsammans med en idrottsförening. LÄS MER