Sökning: "hybridstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet hybridstrategi.

  1. 1. Challenges in the Maintenance and Diagnostic Segment of Digital Asset Management in the Swedish Railway Industry

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Salam Adeeb; Marwan Ouali; [2023]
    Nyckelord :Railway Digital Asset Management; remote monitoring; condition-based maintenance; predictive maintenance; Digital tillgångsförvaltning; prediktivt underhåll; tillståndsbaserat underhåll; diagnostik;

    Sammanfattning : Just like the rest of society, the use of digital technology has throughout the years become a more crucial part for train companies to improve performance, meet customer demands, improve operation and maintenance processes to increase efficiency and reliability. These solutions have through time developed to become part of a cluster named Digital Asset Management (DAM). LÄS MER

  2. 2. Hur svenska åkerier använder hållbarhet som konkurrenskraft : En kvalitativ studie om möjligheter, hinder och strategier för att lyckas med hållbarhetsarbete

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Astrid Dickman; Ellen Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Hållbarhet; Triple Bottom Line; godstransporter; konkurrenskraft; hållbarhetsstrategi; hållbara transporter;

    Sammanfattning : Bakgrund: De ökande utsläppen av växthusgaser som bidrar till den globala uppvärmningen gör hållbarhet till ett viktigt ämne i dagens samhälle. Godstransporter står för en betydande del av dessa utsläpp och än idag drivs mer än 90% av Sveriges lastbilar av fossil diesel. LÄS MER

  3. 3. Den nya (mode)trenden - Digitally Native Vertical Brand

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Berghem; Annie Dahlemar; Sarah Grenestedt; Frida Linnéa Ullberg; [2020]
    Nyckelord :Digitally native vertical brand DNVB ; digitalisering; kanalstruktur; hybridstrategi; distribution; kommunikation.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar undersöka om det finns ett samspel mellan omgivning, konkurrensstrategi och kanalstrukturer hos DNVBs inom modebranschen. Dessutom undersöks vilken av faktorerna omgivning och konkurrensstrategi som har störst inverkan på valet av kanaler. LÄS MER

  4. 4. Väst möter öst : Ett MNC:s överföring av human resource management från Sverige till Kina

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Lönnberg; Beverly Law; [2020]
    Nyckelord :IHRM; multinationella företag; tillväxtmarknad; Den gyllene triangeln för MNC:s; standardisering vs. lokalisering;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur ett svenskt medelstort multinationellt företag (MNC) överför och anpassar sina HRM-aktiviteter till sitt dotterbolag i Kina. De HRM-aktiviteter studien undersöker är: rekrytering och urval, utbildning och utveckling samt prestation och belöning. LÄS MER

  5. 5. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER