Sökning: "hybridstrategi"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet hybridstrategi.
1. Challenges in the Maintenance and Diagnostic Segment of Digital Asset Management in the Swedish Railway Industry
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Just like the rest of society, the use of digital technology has throughout the years become a more crucial part for train companies to improve performance, meet customer demands, improve operation and maintenance processes to increase efficiency and reliability. These solutions have through time developed to become part of a cluster named Digital Asset Management (DAM). LÄS MER
2. Hur svenska åkerier använder hållbarhet som konkurrenskraft : En kvalitativ studie om möjligheter, hinder och strategier för att lyckas med hållbarhetsarbete
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: De ökande utsläppen av växthusgaser som bidrar till den globala uppvärmningen gör hållbarhet till ett viktigt ämne i dagens samhälle. Godstransporter står för en betydande del av dessa utsläpp och än idag drivs mer än 90% av Sveriges lastbilar av fossil diesel. LÄS MER
3. Den nya (mode)trenden - Digitally Native Vertical Brand
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Studien ämnar undersöka om det finns ett samspel mellan omgivning, konkurrensstrategi och kanalstrukturer hos DNVBs inom modebranschen. Dessutom undersöks vilken av faktorerna omgivning och konkurrensstrategi som har störst inverkan på valet av kanaler. LÄS MER
4. Väst möter öst : Ett MNC:s överföring av human resource management från Sverige till Kina
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker hur ett svenskt medelstort multinationellt företag (MNC) överför och anpassar sina HRM-aktiviteter till sitt dotterbolag i Kina. De HRM-aktiviteter studien undersöker är: rekrytering och urval, utbildning och utveckling samt prestation och belöning. LÄS MER
5. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER