Sökning: "i-Branding"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet i-Branding.
1. Ett glokalt växelspel för ett multinationellt företag : En studie om branding-arbetet för Post-it på den nordiska marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Datum: 15/1/2015 Nivå: Kandidatuppsats 15 hp, Företagsekonomi C, HT 14 Författare: David Norman, Johan Rappling Handledare: Jukka Hohenthal Titel: Ett “glokalt” växelspel för ett multinationellt företag - En studie om branding- arbetet för Post-it på den nordiska marknaden Syfte: Syftet med denna studie är att visa hur branding-arbetet ser ut för ett globalt varumärke, ägt av ett multinationellt företag, på den nordiska marknaden samt till vilken grad marknadschefer för ett varumärke av denna typ är fria att lokalanpassa brandingen. Förhoppningen är att denna fallstudie ska fungera som ett komplement till rådande studier inom glokalisering. LÄS MER
2. Två områden - ett mål : En kvalitativ studie som kopplar i-branding till användarcentrerad design för att sträva efter användbarhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : This survey has focused on how to use User-centered design and i-branding together in order to create marketing for a website to highlight a company's service. Even though they are two different topics, they both put the user in focus. LÄS MER
3. En skolas rykte - Innebörden av en varumärkesorientering i den svenska gymnasieskolan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: I en tid med hårdnande konkurrens, där utbudet ofta är större än efterfrågan, tvingas organisationer till effektivisering. Därav har vikten av att implementera ett starkt varumärke ökat, via denna kan kunden upplysas om produkt, kvalitet samt funktion. LÄS MER
4. Content Marketing: New Opportunities for Building Strong Brands Online
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Content Marketing: New Opportunities for Building Strong Brands Online Date of the Seminar: 2nd June 2014 Course: BUSN39 Degree project in Global Marketing, Master Thesis Authors: Atina Georgieva and Alexandra Djoukanova Supervisor: Veronika Tarnovskaya Keywords: Digital content, content marketing, online branding, brand equity online Thesis purpose: The purpose of this thesis is to illustrate the opportunities that digital content creates for companies to strengthen their online brands. The present research takes a managerial perspective on the content marketing process and explores how digital content can be used to build brand equity online. LÄS MER
5. ATT BYGGA OCH ÖVERFÖRA VARUMÄRKEN TILL INTERNET - En kvalitativ fallstudie av Getinge Infection Control och von Braun Sports Cars
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Title: To build and transport brands to the Internet – A qualitative case study of Getinge Infection Control and von Braun Sports Cars. Seminar date: 2009-06-09. Course/ subject: FÖ6016, Degree Project Undergraduate level, 15 University Credits Points (ECTS). Authors: Kristoffer Eriksson and Erik Kaplar. LÄS MER