Sökning: "iGaming"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet iGaming.

  1. 1. The name of the game - A qualitative study on what influences how Swedish iGaming operators manage the balance between customer retention and responsible gambling

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Per Fröderberg; Philip Rask; [2023]
    Nyckelord :CSR; Customer retention; Stigmatized industries; iGaming; Responsible gambling;

    Sammanfattning : In industries where homogeneity of products and services prevails, the objective of retaining customers becomes tangible. Due to the potential adverse effects of business operations on both society and individuals, the significance of Corporate Social Responsibility (CSR) has become evident. LÄS MER

  2. 2. APPLYING GAMIFICATION ELEMENTS TO AN ONLINE CASINO PLATFORM

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Pavlos Karageorgiadis; [2022]
    Nyckelord :Gamification; iGaming; online casino; Social Network; Octalysis Framework; Gamification; iGaming; online kasinon; Sociala Nätverk; Octalysis Framework;

    Sammanfattning : Gamification is one of the most effective ways of creating and keeping high engagement among people. It is a deep exploration into what makes a game fun and how to apply those fun and engaging elements in real-life productive activities. LÄS MER

  3. 3. Avkastning eller social hållbarhet? : En studie som diskuterar unga privatsparares syn på etik och moralgällande casino- och bettingbolags sociala hållbarhet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Eric Schlyter; Martin San; Anton Ingelson; [2022]
    Nyckelord :Igaming; Casino; social sustainability; CSR; Greenwashing; social hållbarhet; Avkastning; Etik och moral; Kvalitativ intervju; Betting;

    Sammanfattning : This is a degree project made by three students at the Linnéuniversity in Kalmar with thequalitative method. The work discusses the topic of casino- and betting company´s socialsustainability and builds on previous research. LÄS MER

  4. 4. Spelmekaniker - en granskning av deras lagförenlighet och med användarupplevelsen i fokus : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sebastian Santinelli; [2019]
    Nyckelord :User Experience UX ; iGaming; Gambling; Motivation; Gamification; Game Mechanics; Game Design; Game Development; Gamification; Gambling Addiction; Problem Gambling; Gambling Disorder; Responsible Gambling; Användarupplevelse UX ; iGaming; Hasardspel; Motivation; Gamification; Spelmekaniker; Speldesign; Spelutveckling; Spelberoende; Problemspelande; Spelstörning; Ansvarsfullt spelande;

    Sammanfattning : Gamification kan enklast beskrivas som tillämpningen av speldesignselement i en kontext orelaterad till spel. Gamification-mekaniker används inom nätkasinobranschen som ett medel för att engagera slutanvändarna och skapa interaktion mellan användaren och systemet. LÄS MER

  5. 5. Predicting Customer Churn Rate in the iGaming Industry using Supervised Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Lovisa Grönros; Ida Janér; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mr Green is one of the leading online game providers in the European market. Their mission is to o˙er entertainment and a superior user experience to their customers. LÄS MER