Sökning: "ica exponering"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden ica exponering.

  1. 1. Lean : en metod för att minska matsvinn i livsmedelsbutiker

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Ornina Chamuon; Ibrahim Koriakos; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna rapport har det valts att skriva om hur lean verktyget 7+1 slöserier kan användas i en bransch som livsmedelsbutiker. Detta ämne har valts för att uppmärksamma läsarna om uppkomsten av matsvinn i livsmedelsbutiker. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av ett frukt- och gröntbord för dagligvaruhandeln - Flexibilitet och användarvänlighet ANNA

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Anna WILHELMSSON ÅGREN; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapporten är en del av ett examensarbete genomfört på Kungliga Tekniska Högskolan under våren 2016. Arbetet har pågått under 20 veckor och utförts på uppdrag av Butikskonsult AB. Butikskonsult AB är en av Sveriges ledande aktörer när det gäller planering och inredning av butiker. LÄS MER

  3. 3. Sambandsexponering - En studie om hur butiker inom dagligvaruhandeln arbetar med exponering av kompletterande produkter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Tysklind; Melissa Rutgersson; [2014]
    Nyckelord :Sambandsexponering; exponering; butiksmarknadsföring; kompletterande varor; ICA;

    Sammanfattning : Sambandsexponering av produkter handlar om att placera kompletterande varor tillsammans för att uppmuntra kunder till att göra kompletterande köp. En av svenskarna uppskattad matkategori som består av många kompletterande produkter är texmex. LÄS MER

  4. 4. Sinnesmarknadsföring i livsmedelsbutik : Ett experiment i samarbete med ICA Group

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erik Allerth; Carl Lorentzson; [2014]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; butiksmarknadsföring; konsumentbeteende; experiment; frukt- och gröntavdelningen; livsmedelsbutik; hörsel- och visuell stimuli.;

    Sammanfattning : Context: In cooperation with ICA, we chose to investigate how much the auditory and visual stimuli in combination affects consumer behavior in grocery store. There are few studies in the area, which gives good practical and theoretical implications. LÄS MER

  5. 5. Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Robin Byström Grein; Simon Hedin; [2013]
    Nyckelord :Cause-related marketing; CRM; corporate social responsibility; CSR; image; win-win-win; socialt ansvarstagande; välgörenhetsarbete; skepticism; relationer;

    Sammanfattning : Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter. LÄS MER