Sökning: "ica kundlojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden ica kundlojalitet.

  1. 1. Förändrade konsumentbeteendens påverkan på dagligvaruhandlare En kvalitativ studie om hur två dagligvaruhandlare har anpassat verksamheten efter nya konsumentbeteenden till följd av omvärldsförändringar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gisela Hansson Stenum; Alice Larsson; [2023-09-01]
    Nyckelord :konsumentbeteende; dagligvaruhandel; Covid-19; pandemi; Ukraina-kriget; inflation.;

    Sammanfattning : Sedan 2019 har både Covid-19 och ökad inflation påverkat världen på flera sätt. Bland annat har kunder ändrat beteenden, vilket har tvingat företag att anpassa sina verksamheter. LÄS MER

  2. 2. Märkeslojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om hur aktörerna i den svenska dagligvaruhandeln skapar och underhåller kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Niklas Östling Gran; Petar Milenov; [2021]
    Nyckelord :store format; customer orientation; information gathering; loyalty program; customer relationship management; relationship marketing; corporate store image and customer loyalty;

    Sammanfattning : The grocery trade is part of the food industry, which is Sweden's third largest industry. It is obvious that it is an industry with a high market concentration where the market share of the three largest companies corresponds to almost 87%. LÄS MER

  3. 3. Utmaningar och möjligheter med en omnikanalstrategi för ICA-handlare i norrland

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Nils Appelqvist; Micael Brännström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denökadedigitalisering har medfört en uppkomst av nya försäljningskanaler som webbsidor, applikationeroch sociala medier, vilket har gettkonsumenter mer information ochval än tidigare.Denna strukturomvandling är dock inte lika omfattande i Sverige som i vissa andra länder. LÄS MER

  4. 4. Nischbankernas hantering av digitala kundrelationer : En studie om hur banker arbetar för att upprätthålla kundrelationer i samband med digitaliseringen och dess påverkan på kundlojalitet och förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emma Trbovic; Simon Ullskog; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Banks face new challenges and opportunities after the digitization. In conjunction with increased degree of automation and reduced human interaction, the conditions for banks deteriorate to retain loyal customers. LÄS MER

  5. 5. "Inte påverkas väl jag av sånt där" : en studie om digital butikskommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dana Ghrabeti; Martin Nordqvist; [2017]
    Nyckelord :butikskommunikation; affektiv kommunikation; digital signage; dynamiska bilder; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Digital butikskommunikation har i tidigare studier visats öka kundens köpbeteende. Dessa studier har dock endast tagit digital kontra analog butikskommunikation i beaktande. Denna uppsats har således undersökt olika typer av digital butikskommunikation och hur dessa påverkar kunder i dagligvaruhandeln. LÄS MER