Sökning: "ica kundlojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden ica kundlojalitet.
1. Förändrade konsumentbeteendens påverkan på dagligvaruhandlare En kvalitativ studie om hur två dagligvaruhandlare har anpassat verksamheten efter nya konsumentbeteenden till följd av omvärldsförändringar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sedan 2019 har både Covid-19 och ökad inflation påverkat världen på flera sätt. Bland annat har kunder ändrat beteenden, vilket har tvingat företag att anpassa sina verksamheter. LÄS MER
2. Märkeslojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om hur aktörerna i den svenska dagligvaruhandeln skapar och underhåller kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The grocery trade is part of the food industry, which is Sweden's third largest industry. It is obvious that it is an industry with a high market concentration where the market share of the three largest companies corresponds to almost 87%. LÄS MER
3. Utmaningar och möjligheter med en omnikanalstrategi för ICA-handlare i norrland
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denökadedigitalisering har medfört en uppkomst av nya försäljningskanaler som webbsidor, applikationeroch sociala medier, vilket har gettkonsumenter mer information ochval än tidigare.Denna strukturomvandling är dock inte lika omfattande i Sverige som i vissa andra länder. LÄS MER
4. Nischbankernas hantering av digitala kundrelationer : En studie om hur banker arbetar för att upprätthålla kundrelationer i samband med digitaliseringen och dess påverkan på kundlojalitet och förtroende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Banks face new challenges and opportunities after the digitization. In conjunction with increased degree of automation and reduced human interaction, the conditions for banks deteriorate to retain loyal customers. LÄS MER
5. "Inte påverkas väl jag av sånt där" : en studie om digital butikskommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digital butikskommunikation har i tidigare studier visats öka kundens köpbeteende. Dessa studier har dock endast tagit digital kontra analog butikskommunikation i beaktande. Denna uppsats har således undersökt olika typer av digital butikskommunikation och hur dessa påverkar kunder i dagligvaruhandeln. LÄS MER