Sökning: "ica uppsala"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden ica uppsala.
1. Varför väljer anställda att stanna i en organisation? : Hur en stor svensk organisation med låg personalomsättning aktivt arbetar för att bibehållande anställda
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Då arbetsmarknaden numera kännetecknas av en hög rörlighet, där individer som ofta byterarbete, behöver organisationer förstå varför anställda väljer att stanna kvar. Syftet med studienär att öka förståelsen för varför anställda väljer att stanna i en organisation samt att dra lärdomarfrån hur en organisation aktivt arbetar med bibehållandet. LÄS MER
2. Hur stavar man bunkring med fyra P? : En kvalitativ studie om hur livsmedelsbutiker hanterat kunders bunkringsbeteende under Covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I samband med kriser är det vanligt förekommande att konsumenter uppvisar ett bunkringsbeteende, där de i förberedande syfte köper stora mängder produkter. Syftet med denna studie är att undersöka hur livsmedelsföretags marknadsföringsstrategi påverkats av bunkringsbeteendet som uppstod vid Covid-19-pandemins inträde. LÄS MER
3. Ökade matprisers effekt på konsumtionsvanor : En kvantitativ enkätstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: På ett år har svenska matpriserna ökat med 22% i samband med en skakig omvärld. Tidigare studier har påvisat att ökade matpriser minskar konsumtionen av många livsmedel, där det finns en koppling till socioekonomisk status. LÄS MER
4. Drivkrafter till underrapportering av hållbara prestationer : En kvalitativ studie på livsmedelsföretagen ICA Gruppen, Hemköp och Lidl Sverige
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka drivkrafter bakom underrapportering av hållbara prestationer. Detta görs genom att undersöka om tidigare observerade drivkrafter kan appliceras på livsmedelsföretagen ICA Gruppen, Hemköp och Lidl Sverige på den svenska marknaden. LÄS MER
5. How can gamification increase the effectiveness of customer retention? : A case study of ICA’s loyalty application
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This research investigated how the effectiveness of gamification can increase customer retention. Obtaining and maintaining customer retention is a critical challenge for all customer-dependent markets within any industry. LÄS MER