Sökning: "icke-finansiella mål"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden icke-finansiella mål.
1. Att mäta prestation inom revisionsbranschen : En kvalitativ studie om prestationsmätning ur revisorns perspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Prestationsmätning syftar till att styra organisationen i en riktning som ligger i linje med företagets övergripande mål och strategi. Det är ett styrmedel som initialt designades för industrisektorn, vilket resulterat i att frågor ställts huruvida mätningen kan appliceras på tjänsteverksamheter. LÄS MER
2. Mål- och belöningssystem i organisationer : En undersökning av dess påverkan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Mål- och belöningssystem är ett ständigt diskuterat ämne inom management och styrning. Hur ett företag väljer att använda dessa styrmedel påverkar de anställdas motivation och prestation. LÄS MER
3. Prestationsmätning och daglig styrning på enhetsnivå : En fallstudie om utformning och användning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Prestationsmätning och daglig styrning är två frekvent förekommande styrmedel i verksamheter oavsett bransch. I samband med att styrmedel ifrågasätts blir förändringsprocesser aktuella för företag. En vanligt förekommande förändringsprocess idag är en omorganisering. LÄS MER
4. Do we have a deal? : En kvalitativ studie om mäklarorganisationers belöningssystem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en förståelse för hur processen ser ut då organisationer rekonstruerar sina belöningssystem. Metod: Studien har utgått från en kvalitativ metod med en abduktiv ansats. Studien är baserad på fyra semistrukturerade intervjuer med franchisetagare för mäklarorganisationer i Gävle. LÄS MER
5. Samspelet mellan strategi och användandet av nyckeltal vid e-handel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Digitalisering är fenomenet som ständigt växer sig starkare, inte minst i affärsvärlden inom marknadsstrategin business-to-business. Allt fler B2B företag digitaliseras och transaktionshandeln förflyttar sig till nätet, vilket medför nya utmaningar. LÄS MER