Sökning: "icke-kommersiell marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden icke-kommersiell marknadsföring.
1. När avgränsningen ställs på sin spets - Gränsen mellan kommersiell och icke kommersiell marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I studien kommer avgränsningen mellan MFL och tryck- och yttrandefriheten diskuteras och vilka faktorer som är viktiga vid gränsdragningen. Det kommer göras en undersökning av gränsdragningen både i traditionella och sociala medier. LÄS MER
2. Samhällsnyttiga budskap i reklamform : Har påverkansfilmen potential att nå ut till flera?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : I uppsatsen undersöks huruvida icke kommersiella påverkansfilmer på internet eventuellt skulle kunna anta ett mer reklamliknande format för att nå ut till flera. Frågeställningen delades upp i form av påverkansfilmens struktur som teman målgrupper, påverkan & effekt, längd, som reklam på internet, ambassadörer & avsändare, plattformar samt musik. LÄS MER
3. Ett välvilligt initiativ mot missbruk : En retorisk studie av IQ-initiativets eftertankefilmer
Kandidat-uppsats, Avdelningen för retorikSammanfattning : .... LÄS MER
4. Skydd för personlig integritet vid marknadsföring - en översyn av rättspraxis enligt Lag (1978:800) om namn och bild i reklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : I dagens högteknologiska, demokratiska samhälle där information kan spridas och tas fram på ett par sekunder och där yttrande- och tryckfrihetsrätten har en central roll blir den personliga integriteten sårbar. Samhället har genom målsättningsstadgandet i 1 kap. LÄS MER
5. Användning av kännetecken på internet - vad är kommersiell effekt?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Internet är unikt i den bemärkelsen att det är ett gränsöverskridande forum där varje enskild aktörs förehavanden kan få omedelbara konsekvenser överallt i världen. Ett svenskt registrerat varumärke kan exempelvis på grund av marknadsföring på internet krocka med ett liknande registrerat varumärke i ett helt annat land, just på grund av att internet saknar gränser. LÄS MER