Sökning: "icke-kommersiell marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden icke-kommersiell marknadsföring.

  1. 1. När avgränsningen ställs på sin spets - Gränsen mellan kommersiell och icke kommersiell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Sofia Blixt; [2018]
    Nyckelord :Förmögenhetsrätt; Markandsrätt; Markandsföringslagen; Kommersiell markandsföring; Icke kommersiell marknadsföring; Redaktionell; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I studien kommer avgränsningen mellan MFL och tryck- och yttrandefriheten diskuteras och vilka faktorer som är viktiga vid gränsdragningen. Det kommer göras en undersökning av gränsdragningen både i traditionella och sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Samhällsnyttiga budskap i reklamform : Har påverkansfilmen potential att nå ut till flera?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Victoria Sahlin; [2015]
    Nyckelord :Påverkansfilm; audioviusella videoproduktioner; reklammodell; internet; samhällsnyttiga budskap; miljöfrågor.;

    Sammanfattning : I uppsatsen undersöks huruvida icke kommersiella påverkansfilmer på internet eventuellt skulle kunna anta ett mer reklamliknande format för att nå ut till flera. Frågeställningen delades upp i form av påverkansfilmens struktur som teman målgrupper, påverkan & effekt, längd, som reklam på internet, ambassadörer & avsändare, plattformar samt musik. LÄS MER

  3. 3. Ett välvilligt initiativ mot missbruk : En retorisk studie av IQ-initiativets eftertankefilmer

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för retorik

    Författare :Alexander Jansson; [2014]
    Nyckelord :Retorik; IQ-initiativet; icke-kommersiell marknadsföring; eftertankefilmer;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Skydd för personlig integritet vid marknadsföring - en översyn av rättspraxis enligt Lag (1978:800) om namn och bild i reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Eva Nyman; [2008]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I dagens högteknologiska, demokratiska samhälle där information kan spridas och tas fram på ett par sekunder och där yttrande- och tryckfrihetsrätten har en central roll blir den personliga integriteten sårbar. Samhället har genom målsättningsstadgandet i 1 kap. LÄS MER

  5. 5. Användning av kännetecken på internet - vad är kommersiell effekt?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Maria Malmer Stenergard; [2008]
    Nyckelord :Immaterialrätt; IT-rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Internet är unikt i den bemärkelsen att det är ett gränsöverskridande forum där varje enskild aktörs förehavanden kan få omedelbara konsekvenser överallt i världen. Ett svenskt registrerat varumärke kan exempelvis på grund av marknadsföring på internet krocka med ett liknande registrerat varumärke i ett helt annat land, just på grund av att internet saknar gränser. LÄS MER