Sökning: "icke-stereotypa bilder"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden icke-stereotypa bilder.
1. Normbrytande reklam : En multimodal studie av hur språkliga och visuella resurser används i normbrytande reklam
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : This study examines two norm-breaking advertising campaigns. Through a sociosemiotic multimodal analysis I have examined a selection of advertising images from two norm-breaking campaigns: Försvarsmakten’s campaign Kom som du är and Arbetsförmedlingen’s campaignGör plats. LÄS MER
2. Normkritiska och informativa porträtteringar av historiska kvinnor : Problematiken i att skapa icke-könsstereotypa illustrationer
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This thesis discusses how informative illustrations about women’s history can be done with the help from gender perspectives, semiotics and picture telling. It’s hard to inform about women in stereotypical portrayals, since they mostly highlight women’s beauty and looks. LÄS MER
3. Normbrytande reklam - En kvalitativ studie av reklamkampanjer som har fått etiketten normbrytande reklam
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie undersöker reklamkampanjer som i artiklar har fått etiketten normbrytande reklam. Med en semiotisk bildanalys har jag undersökt innehåll och utformning i kampanjerna och genom semi-strukturerade kvalitativa intervjuer med upphovsmännen bakom kampanjerna har jag undersökt strategin. LÄS MER