Sökning: "icke-vinstdrivande organisation marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden icke-vinstdrivande organisation marknadsföring.

  1. 1. Att skapa lojalitet hos de som skänker till secondhand : En kvalitativ studie av hur secondhandorganisationer arbetar för att få lojala gåvogivare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Philip Gillgard; [2020]
    Nyckelord :secondhand; ideell organisation; välgörenhetsorganisation; icke vinstdrivande organisation; gåvogivare; nöjdhet; engagemang; förtroende; lojalitet; kundlojalitet; givarlojalitet;

    Sammanfattning : Lojala kunder är eftertraktade för företag, genom deras återkommande köp och positiva attityd till varumärket. Icke vinstdrivande secondhandorganisationer bygger sin verksamhet på att personer skänker gåvor (gåvogivare), varför det är attraktivt att de är lojala (givarlojalitet). LÄS MER

  2. 2. Med miljön som argument : En retorisk studie av Oatlys miljörelaterade argument i reklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Viktor Einarsson; [2016]
    Nyckelord :Oatly; Green Marketing; Advertising; Ethos; Rhetoric; Wæraa; Isaksson; Oatly; Miljöargument; Retorik; Reklam; Marknadsföring; Ethos; Mjölk; Arla; Wæraa; Isaksson;

    Sammanfattning : Argument med ethosappellerande kvaliteter i Oatlys reklam har identifierats och analyserats. Ett övervägande antal av dessa argument har visat sig stärka vad Wæraas och Ihlens skulle kalla för ett ”environmental ethos”. Samtliga strategier som kan användas för att bygga ett ”environmental ethos” återfinns i reklammaterialet. LÄS MER

  3. 3. En studie om två organisationers arbete mot näthat : Där nätmobbares hat möts med kärlek

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna-Olivia Wadman; Rebecka Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen studerar två olika organisationers arbete i att motverka näthat. Uppsatsen studerar de olika organisationernas kampanjer och har för avsikt att finna olikheter och likheter i arbetet. LÄS MER

  4. 4. Strategier för relationskommunikation via sociala medier: en flerfallsstudie i strategisk webbkommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Eric Malmquist; [2013]
    Nyckelord :Marketing Industrial marketing; relationship marketing ; Communication strategic communication; marketing communication; relationship communication ; B2B; Social media; Meaning creation; Dialogue; Consumer behaviour; Ericsson; Perstorp; Findus; Tre; Skånemejerier; Helsingborgshem; Malmö stadsbibliotek och ZHConsulting.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Strategier för relationskommunikation via sociala medier Författare: Eric Malmquist Handledare: Jörgen Eksell Nyckelord: Marknadsföring (relationsmarknadsföring, industriell marknadsföring), sociala medier, B2B, kommunikation (strategisk kommunikation, marknadskommunikation, relationskommunikation), meningsskapande, dialog och konsumentbeteende Problem: Problemet och kunskapsluckan som jag vill undersöka är hur företag och organisationer anpassar sig till den nya situationen med ökat kunskapsutbyte konsumenter emellan och mellan konsumenter och företag. Vilka operativa strategier använder företag i sin marknads- och relationskommunikation via sociala medier till intressenter och konsumenter? Hur arbetar företag för att skapa ett högt relationskapital då konsumenter idag allt mer inkluderas i företagens olika processer? Ett problem med önskan om att skapa bättre relationer med olika publiker är att det saknas metoder för hur man gör i praktiken för att uppnå detta. LÄS MER

  5. 5. Sociala allianser - gränsöverskridande samarbete

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Nilsson; Emelie Persson; [2006]
    Nyckelord :social alliance; nonprofit; co-operation; social marketing; cause-related marketing; social allians; icke-vinstdrivande organisation; samarbete; social marknadsföring; cause-related marketing;

    Sammanfattning : Bakgrund: Statliga och kommunala myndigheter, liksom privata företag och ickevinstdrivande organisationer verkar idag för att bekämpa samhällsproblem och negativa beteenden såsom drogberoende, rökning och dåliga matvanor. För att påverka samhället i en positiv inriktning kommuniceras hälsofrämjande och sociala budskap på olika sätt, dock med varierande framgång. LÄS MER