Sökning: "idéer marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden idéer marknadsföring.

  1. 1. Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar : En kvalitativ undersökning om den AI-baserade teknikens potential och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ellinor Hansson; Lisa Tägtström; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; personaliserad marknadsföring; CRM; artificiell intelligens AI ;

    Sammanfattning : Titel: Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar. Problem: Det har blivit en utmaning för marknadsförare att fånga konsumenternas uppmärksamhet i det snabbt föränderliga tekniklandskapet. LÄS MER

  2. 2. Data är det nya guldet - men vad är riskerna?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Skagerholm; Markus Anderberg; Johanna Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Data collection; Perceived risk; Consumer impact; Big Data; Marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Data är det nya guldet - men vad är riskerna? Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Markus Anderberg, Johanna Sandberg och Alexandra Skagerholm Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Datainsamling, Upplevd risk, Konsumentpåverkan, Big data, Marknadsföring. Forskningsfråga: Vad påverkar konsumenters upplevda risk till företags datainsamling? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur konsumenter upplever risk vid företags datainsamling och på så sätt bidra till den befintliga forskningen som finns inom datainsamling och risk. LÄS MER

  3. 3. ColorsxStudios och skatten vid regnbågens slut : Den mytiska marknadsföringen och det autentiska ansvaret

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :Moa Fox; [2021]
    Nyckelord :Myt; Barthes; Roland Barthes; Visuell retorik; Woke washing; Marknadsföring; Retorik;

    Sammanfattning : I dagens läge vill konsumenter se varumärken ta ställning i politiska och sociala diskurser och därför tenderar varumärken ofta navigera för att kunna representera sig själva som brydda om olika aktuella politiska frågor. När man ser till hur varumärken försöker ligga i linje med idéer om social rättvisa är det viktigt att notera kapitalismens roll i samhället, där det som är moraliskt ofta är bestämt eller påverkat av det som har ekonomiskt värde. LÄS MER

  4. 4. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  5. 5. When self-care meets body hair : en fallstudie på emotionell cool-kapitalism

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Ebba Nilsson; Mimmi Thorén; [2021]
    Nyckelord :Emotionell kapitalism; Instagram; postfeminism; transparens; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi ser en förändring i relationen mellan det samtida individualiserade jaget och en ny typ av emotionell marknadsföring. Genom att undersöka det svenska rakhyvel-företaget Estrids Instagramflöde och image tar vi reda på om och hur dessa kan tänkas genomsyras av denna emotionella cool-kapitalism. LÄS MER