Sökning: "ideal of sweden marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden ideal of sweden marketing.
1. Running to the top? - A qualitative research report investigating how the best male elite runners in Sweden relate to their own personal brand.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This research seeks to further develop the understanding of how professional athletes relate to personal brand building. Previous literature has canvased the landscape of celebrity athletes in sports such as football, golf, tennis and basketball. LÄS MER
2. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER
3. Segregerande praktiker på bostadsmarknaden
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Socialt arbeteSammanfattning : The purpose of this thesis was to study the requirement profile for obtaining a newly produced rental apartment via the municipal housing queue in Stockholm and what perceptions and differences about the geographical areas of the housing are conveyed in the process. This has been researched in relation to the new housing policy regarding the political incitement of market rents in Sweden. LÄS MER
4. DET LYCKLIGA LIVET PÅ INSTAGRAM : En diskursanalys av influencers konstruerande av lycka
Master-uppsats, Umeå universitet/Umeå centrum för genusstudier (UCGS)Sammanfattning : Female influencers have during the last years reached great success on social media, they are popular and influential with a lot of followers who they have a close bond with. Therefore, they are frequently used as a third part of corporate marketing strategies. LÄS MER
5. Att förstärka sitt varumärke via influencer marketing : En studie om hur och varför företag använder sig av influencer marketing för att förstärka sitt varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Influencer originally comes from the English word influence which means that you influence someone, for example in different purchases. Influencer marketing has over the years become a popular marketing strategy that companies use to strengthen and spread their brand. LÄS MER