Sökning: "ideella företag marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden ideella företag marknadsföring.
1. Donationer genom innovativa metoder : Vägen till fler företagsgivare för en ideell organisation
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Abstract Purpose: Innovation contribution • The purpose of this diploma thesis is to develop, for Läkarmissionen, an innovative fundraising method for increasing donations from businesses. Knowledge contributions • The purpose is also to examine how the innovation process could be run in non-profit organizations. LÄS MER
2. Sociala medier : en dunderkur för ideella föreningar?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Framväxten av en ny kundlogik, orsakad av teknikens framfart, har tvingat företag och organisationer att hitta nya tillvägagångssätt för att nå potentiella medlemmar eller kunder. Sociala medier är ett fenomen som har utvecklats från att vara ett kommunikationsverktyg för privatpersoner, till att bli ”ett nödvändigt ont” och en viktig del av marknadskommunikationen för många företag. LÄS MER
3. Myrorna & Beyond Retro : En jämförande studie mellan en ideell och en vinstdrivande secondhand-verksamhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Den svenska andrahandsmarknaden har under senare år växt sig allt starkare. Förklaringarna till det fenomenet är bl.a. den rådande miljödebatten och konsumenters nya medvetenhet till deras konsumtionsbeteende. LÄS MER
4. Att marknadsföra kommunal utemiljö
Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)Sammanfattning : Marknadsföring är en viktig del av företagssektorn och har på de senare åren blivit allt viktigare för icke kommersiella1 och ideella organisationer. Det är viktigt att icke kommersiella och ideella organisationer har en strategi med sin marknadsföring. LÄS MER
5. Inga lik i garderoben : En studie i vilka faktorer som ligger bakom valet av känd person till cause-related marketing kampanjer
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syftar till utifrån teorier om legitimitet, hyckleri och kända personers medverkan i marknadsföring titta på hur kända personer väljs ut till cause-related marketing (CRM) kampanjer i Sverige. Frågeställningen lyder; Vilka faktorer ligger till grund för valet av känd person i en CRM-kampanj enligt företagen, de ideella hjälporganisationerna och de kända personerna själva?Primärt emiriskt material samlades in via intervjuer med sju kända personer, fem företag samt fyra ideella hjälporganisationer och sekundärt material samlades in från bland annat tidningsartiklar, hemsidor och pressmeddelanden för att komplettera det primära materialet. LÄS MER