Sökning: "identification business to business"

Visar resultat 1 - 5 av 518 uppsatser innehållade orden identification business to business.

  1. 1. Mellan raderna - En kvalitativ studie om varuhuschefers roll i en organisationsförändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Abrahamsson; John Ericsson; Alexandra Tsakiris; [2024]
    Nyckelord :mellanchefer; organisationsförändring; filtrering; identitet; föräldraroll; middle managers; organizational change; filtering; identity; parenting role; Business and Economics;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie som syftar till att bidra med en ökad nyansering av mellanchefers roll i organisationsförändringar genom att se till hur de själva uppfattar rollen i fråga och vad den innefattar. Studien behandlar således frågeställningen: ”Hur ser varuhuschefer på sin roll i en organisationsförändring?” För att besvara denna frågeställning har en kvalitativ fallstudie gjorts på sju varuhuschefer som har positionen som mellanchefer. LÄS MER

  2. 2. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  3. 3. Efficiency by design : A way to meet expert users' needs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Nike Vejbrink Starbrink; [2024]
    Nyckelord :User Experience; Interaction Design; Usability; Expert Users; Efficiency;

    Sammanfattning : The administration software is a crucial component of any successful company. It is often overlooked, but it plays an essential role in ensuring the smooth operation of the business. It is the backbone of the company's operations, and it must be able to meet the evolving needs of its users. LÄS MER

  4. 4. Going in Circles: How small and medium sized enterprises could find profitability without jeopardizing the environment

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Bränneskär; André Rannek; Oscar Wennberg; [2023-09-22]
    Nyckelord :Sustainability;

    Sammanfattning : This thesis emphasizes the significance of small and medium-sized businesses in the primary production of food and their adoption of circular business models. Unlike previous research, our study focuses on exploring the feasibility of implementing circular models in these enterprises in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Breaking Barriers: Navigating Subsidiaries to Overcome Change Resistance in MNC’s

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Gabriel El Aaraj; Kiril Peychev; [2023-07-18]
    Nyckelord :Organizational change; Implementing organizational change; Planning organizational change; Managers; employees; IHRM;

    Sammanfattning : The global business environment has become increasingly complex in recent years, resulting in significant challenges for businesses. The ability to handle such complexities has become essential for companies to remain competitive in the market. LÄS MER