Sökning: "identifikation med klienten"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden identifikation med klienten.

  1. 1. Revisorns identifikation med klienten respektive professionen - Hur påverkas valet av förhandlingsstrategi?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Vanessa E Do Pilar Lemos; Jannicke Berghold; [2016]
    Nyckelord :Client identification; Professional identification; Social identity theory; Auditor independence; Negotiation strategies.; Klientidentifikation; professionsidentifikation; social identitetsteori; revisorns oberoende; förhandlingsstrategier.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Revisorns identifikation med klienten respektive professionen – Hur påverkas valet av förhandlingsstrategi? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jannicke Berghold och Vanessa Do Pilar Lemos Handledare: Jan Svanberg Datum: 2016 - Januari Syfte: Revisorers val av förhandlingsstrategi vid meningsskiljaktigheter med klienten angående rapporteringsmål, har visat sig få betydande konsekvenser på de slutliga reviderade rapporterna. Då intressenter till de reviderade företagen till stor del baserar sina investeringsbeslut på dessa rapporter är det av stor vikt att revisorn inte påverkas av den enskilda klienten vid förhandling. LÄS MER

  2. 2. Hur revisorers val av förhandlingsstrategi påverkas av klient- respektive professionsidentifikation samt erfarenhet av revision

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik

    Författare :Amanda Haglund; Elin Lindgren; [2015]
    Nyckelord :Auditor; client identification; professional identification; negotiation strategies; audit experience; auditor independence; Revisor; identifikation med klienten; identifikation med professionen; förhandlingsstrategier; erfarenhet av revision; revisorns oberoende;

    Sammanfattning : Independence Standards Board har identifierat revisorernas nära relation med klienten som ett av fem hot mot revisorns oberoende. Dock är en ingående kännedom om klienten nödvändig för att revisorn ska förstå klienten tillräckligt bra och för att kunna planera och genomföra en effektiv revision. LÄS MER

  3. 3. Beroende Oberoende : om gränsen mellan rådgivning och revision i små bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Linnea Berner; Robin Persson; [2014]
    Nyckelord :independent; dependent; auditing; consulting; social identity; oberoende; beroende; revision; konsulttjänster; social identitet;

    Sammanfattning : Revisorn står inför ett fundamentalt dilemma, där oberoende måste prioriteras under revisionen samtidigt som konsulttjänster utgör en viktig inkomstkälla och kräver en god relation till klienten. Detta dilemma kan vara extra problematiskt i små bolag eftersom risken för socialt beroende antas vara större när färre individer är involverade. LÄS MER

  4. 4. Studentterapeuters definition, identifikation och användande av motöverföring

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Moses Sirviö; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Within psychodynamic therapy the concept of countertransference is considered as valuable to understand the therapy process. Much of the research has focused on countertransference as dependent to therapy outcome (Hayes, Gelso & Hummel, 2011) and less of the research has been dedicated to trainees view on the concept. LÄS MER

  5. 5. Revisorns icke finansiella beroende : en experimentell undersökning av klientidentifikation

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Barwin Kuchak; Vanja Petrovic; [2013]
    Nyckelord :Social Identity Theory; Client identification; Professional identity; Auditor independence; Auditor Rotation.; Social identitets teori; Klientidentifikation; Professionell identitet; Revisorns oberoende; Revisorsrotation.;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att förklara i vilken utsträckning icke-finansiellt beroende hos revisorer kan uppstå genom revisorernas identifikation med klienter samt undersöka dess effekter på revisorns oberoende och objektivitet. Vidare har vi försökt undersöka hur klientidentifikationen kan påverkas av professionell identifiering och revisorsrotation. LÄS MER