Sökning: "identifikation"
Visar resultat 21 - 25 av 666 uppsatser innehållade ordet identifikation.
21. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER
22. Dynamic Modeling of Heat Power System : Modeling of a Heat Power System Using Physical and Data-driven Methods and Investigation of a Moving Boundary Method
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Our society is becoming more and more electrified every day. However, a significant portion of the world’s electricity generation relies on the combustion of fossil fuels to produce heat, which is subsequently harnessed to generate electricity. One way of generating electricity from heat is by utilizing a Rankine cycle. LÄS MER
23. Sjuksköterskors erfarenheter av att identifiera delirium : En kvalitativ litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HälsohögskolanSammanfattning : Bakgrund: Delirium är ett underdiagnostiserat sjukdomstillstånd med kognitiva förändringar som karaktäriseras av förvirring, ouppmärksamhet, desorientering, inbillning, hallucinationer och upphetsning. Tillståndet är vanligt förekommande i sjukhusmiljö. LÄS MER
24. KÖPINTENTIONER I LEAGUE OF LEGENDS : En studie om drivkraften bakom köp av spelutsmyckningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie utforskar vad som motiverar spelare till köp av utsmyckningar i spel. Studien undersöker League of Legends (2009) freemium modell och hur de uppnått sin framgång med säljandet av alternativa utseenden till spelkaraktären. LÄS MER
25. Vilka faktorer lockar publiken till de allsvenska arenorna? : En kvalitativ studie om fotbollssupportrars motiv till att gå på svensk fotboll
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Trots att intresset för herrallsvenskan i fotboll är på historiskt höga nivåer, står många stolar tomma. Tidigare forskning på vad som motiverar idrottssupportrar att köpa biljetter till matcher tyder på att vissa faktorer är av större vikt än andra för supportrar, men det saknas studier på en svensk kontext. LÄS MER