Sökning: "identitet destination marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden identitet destination marknadsföring.

  1. 1. Uppbyggnaden av ett personligt varumärke är en resa, inte en destination : En kvalitativ studie om personliga varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jens Sjöberg; Robin Lotthagen; [2019]
    Nyckelord :Personal branding; Marketing; Sports; Personligt Varumärke; Marknadsföring; Idrott;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to build knowledge about how young athletes can build their personal brand. Methodology: The study uses a qualitative approach in order to answer the research questions and the purpose of the study with a systematic literature review, to identify key factors for building a strong personal brand and apply these on a young athletes personal brand. LÄS MER

  2. 2. ”I Göteborg springs det inte i rulltrapporna” : En studie om hur besökare upplever Göteborg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Bengtsson; Sanne Maria Wik; [2017]
    Nyckelord :Destinations; tourism; image; destination development; word of mouth; marketing; Gothenburg; Destinationer; turism; image; destinationsutveckling; word of mouth; marknadsföring; Göteborg;

    Sammanfattning : In today’s modern society people tend to travel more due to the globalization and the fact that people are spending more money. As a result of the increasing competition within the field of tourism it has become even more important for destinations to create a clear profile and a target group when marketing destinations; it is extremely essential to have a positive image, which is genuine and perceived by visitors. LÄS MER

  3. 3. Regional destinationsutveckling : Visit Roslagen, ett samarbete i tiden?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jenny Berntsson; [2015]
    Nyckelord :Destination Development; Planning; Municipality; Sustainable development; networking; collaboration; Roslagen; communication.; Destinationsutveckling; Planering; Kommun; Hållbar utveckling; Nätverk; Samarbete; Roslagen; kommunikation;

    Sammanfattning : En stor andel av Sveriges skatteberäknade inkomster genereras av besöksnäringen. Sverige har på grund av denna närings kraftiga ökning skapat en nationell strategi för både staten och näringslivet. LÄS MER

  4. 4. Vi ses fram på torget! : att skapa en mer attraktiv mötesplats på torget i Lidköping

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Patricia Henningsson; Veronica Tigerberg; [2015]
    Nyckelord :Meeting place; Public space; Servicescape; Destination marketing; Event; Marketing; Urban planning; Mötesplats; Offentliga rummet; Serviceomgivning; Destinationsutveckling; Stadsutveckling; Event; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Vi ses fram på torget är en uppsats som berör attraktiva mötesplatser i det offentliga rummet. Den postmoderna människan söker återigen kontakt med andra i det offentliga rummet men saknar möjligheten att interagera. LÄS MER

  5. 5. Platsvarumärken : En fallstudie av Kalmar & Öland

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emil Sunesson; Klas Wedin; [2012]
    Nyckelord :Varumärke; Platsvarumärke; Samarbete; Kalmar; Öland; Marknadsföring; Identitet; Image; Destination; Plats; Besökare;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats är att ge förslag till hur regionen Kalmar/Öland kan stärka varumärkets attraktionskraft gentemot besökare. Grunden för de förslag som ges kommer baseras genom analys av följande frågeställningar:  På vilket sätt arbetar regionen med att profilera sitt varumärke mot potentiella besökare?  Vilken uppfattning finns av regionens varumärke hos potentiella besökare? Metod Vi har använt oss av en kvalitativ och kvantitativ fallstudieundersökning bestående av fem intervjuer samt en enkätundersökning. LÄS MER