Sökning: "identitet med hjälp av kläder"
Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden identitet med hjälp av kläder.
11. Ungdomars tankar om stil : En studie om 16 åringars klädstil
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att undersöka ungdomars tankar om klädstil. Hur uttrycker ungdomar sin klädstil? Vad betyder ungdomars klädstil för dem? Metod Studien använder sig av kvalitativa intervjuer. Fyra 16 åriga elever intervjuades. En ljudinspelare och intervjuguide användes som hjälp. LÄS MER
12. Jag är det jag äger - en studie om vad konsumtion betyder för barns identitetsskapande och sociala relationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Problem/Bakgrund: I relativt tidig ålder försöker individen finna sig själv och skapa sin identitet. Med hjälp av yttre attribut som exempelvis kläder kan individen visa omgivningen vem han är. Konsumtionsvaror anses således ha fått en större betydelse för skapandet av identiteten. LÄS MER
13. Identitetsskapande genom skor - En studie om individers konsumtion i relation till deras identitetsskapande
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka hur skor fungerar som identitetsskapare hos individer. Uppsatsens titel är: Identitetsskapande genom skor – En studie om individers konsumtion i relation till deras identitetsskapande. LÄS MER
14. Skänka eller slänga? Unga kvinnors syn på avyttring av kläder
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Idag lever vi i ett konsumtionssamhälle där trender ständigt förändras, vilket medfört att konsumenter alltid efterfrågar det senaste som finns på marknaden. Klädföretag tillhör den bransch där det populära ”fast fashion” modet blivit alltmer vanligare och innebär att nya klädkollektioner erbjuds från vecka till vecka. LÄS MER
15. Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumärke?
Kandidat-uppsats, Grafisk teknologiSammanfattning : Målet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affärsverksamhet via en hemsida. Företaget säljer handgjorda kläder och accessoarer i lintyg. En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumärket kan kommuniceras genom hemsidan. LÄS MER